اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

رعایت استانداردها در ساخت ساختمان‌ها باید مد نظر باشد

امام جمعه پارسیان گفت: توجه جدی به استحکام ساختمان‌ها موضوع مهمی است که در این راستا باید مردم و ناظرین فنی رعایت استاندارهای لازم را مد نظر قرار دهند تا در بحران‌هایی نظیر زلزله‌های اخیر خسارتی وارد نشود.

رعایت استانداردها در ساخت ساختمان‌ها باید مد نظر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از پارسیان، حجت‌الاسلام محمد بارانی امام جمعه پارسیان ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: پرداختن به مساله آب باید در صدر برنامه‌های مطالعاتی و اقدامات اجرایی دولت و آحاد مردم باشد.

وی افزود: ۹۰ درصد از منابع آبی کشور صرف کشاورزی و تنها ۱۰ درصد سهم صنعت و شرب خانگی است لذا باید بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌ها صرف اصلاح مصرف در حوزه کشاورزی شده و با نظارت دقیق و وضع قوانین مناسب در مجلس این معضل حل شود.

امام جمعه پارسیان تصریح کرد: باید صرفه‌جویی به معنای استفاده درست و بهینه، تبدیل به یک فرهنگ و باور عمومی شود و مردم یقین کنند که صرفه‌جویی به صلاح جامعه و نوعی شکر به درگاه الهی است.

حجت‌الاسلام بارانی استفاده از منابع آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و تقویت مبانی دینی  را از مهمترین راه‌های تحقق باور عمومی برشمرد.

وی ادامه داد: اگر مردم به این باور برسند مشکل حل خواهد شد و البته مسوولین هم باید با برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب به میدان بیایند و به تحقق این زیست مومنانه کمک کنند.

امام جمعه پارسیان با اشاره به تفاهم نامه سپاه و آبفا در آبرسانی و اصلاح شبکه ۱۰ روستا گفت: با عملی شدن این تفاهم تا ۲ ماه آینده مشکل شبکه آبرسانی به این روستاها مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام بارانی افزود: امیدواریم تا پایان سال شهرستان پارسیان دیگر مشکلی برای شبکه آبرسانی یا فرسودگی شبکه و لوله نداشته باشد و البته پرداخت به موقع قبوض آب می‌تواند در خدمات‌رسانی مناسب کمک‌کار باشد. 

وی با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله بهشتی و یاران شهیدشان گفت: این هفته فرصت خوبی است تا عملکرد دستگاه قضایی مورد بررسی قرار بگیرد و به بیان شاخص‌های قوه قضاییه تراز انقلاب پرداخته شود و فاصله بین وضعیت موجود و شرایط مطلوب تبیین گردد.

امام جمعه پارسیان اظهار داشت: در طول چهار دهه قوه قضاییه موفقیت‌ها و ناکامی‌هایی داشته ولی برآیند کلی حاکی از حرکت رو به جلو است هرچند فاصله رسیدن به قوه قضاییه تراز نیز زیاد است که امید است با رویکرد جدید قوه‌ قضاییه در عمل به فرمایشات رهبری و سند تحولی که در این قوه در حال پیگیری است محقق شود.

حجت‌الاسلام بارانی تصریح کرد: ورود قاطعانه دستگاه قضایی به مساله احداث کانال هدایت آب سد بردول پس از تاکید نماینده ولی فقیه در استان قطعا می‌تواند در تسریع اجرای پروژه مفید باشد و باید با جدیت و قاطعیت این امر دنبال بشود.

وی با اشاره به زلزله های اخیر در این شهرستان، گفت: این حوادث باید تلنگری باشد برای زدودن غفلت از جان و توجه به ذات اقدس الهی و قطعا این علائم هشداری است که ما خود را برای روز بزرگ قیامت آماده کنیم و اسیر ویترین پر زرق و برق دنیا نشویم.

امام جمعه پارسیان ادامه داد: مسوولین موظفند به طور دقیق و فوری در مناطق حادثه دیده حاضر و در کنار مردم باشند و اگر خسارتی به مردم وارد شده در اولویت جبران قرار بدهند که با همت  فرمانداری در دقایق اولیه ستاد بحران تشکیل و مسوولین مربوطه در مناطق مختلف حاضر شدند.

حجت‌الاسلام بارانی خاطرنشان کرد: توجه جدی به استحکام ساختمان‌ها دیگر موضوع مهمی است که مردم و ناظرین فنی باید در رعایت استاندارهای لازم ساخت بنا مد نظر قرار دهند تا در بحران‌های اینگونه خسارتی وارد نشود.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول