اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرکرد زیر ذره‌بین کارگروهی ویژه

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد گفت: با تشکیل کارگروه ویژه «برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز» از هفته گذشته ساخت‌ و سازهای غیراصولی ویژه و تخصصی‌تر بررسی می‌شود.

ساخت‌ و سازهای غیرمجاز شهرکرد زیر ذره‌بین کارگروهی ویژه

احمدرضا امینیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز با کاربری‌های مختلف اعم از مسکونی، تجاری و یا دامداری، تغییر کاربری‌های غیرمجاز و یا موضوعاتی مانند دست‌درازی به اراضی ملی و ساخت و سازهای غیراصولی در داخل شهرکرد و محدوده شهری مواردی هستند که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد افزود: بعد از جریان حادثه متروپل بررسی ساخت و سازهای غیراصولی در شهرها به صورت ویژه به دستگاه‌ها ابلاغ شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این طرح ساخت و سازهایی که مطابق با مفاد پروانه نباشند از طریق بازدیدهای دوره‌ای به کمک همکاران و بخش‌های اداری بررسی می‌شود و البته گاهی این تخلفات از طریق مردم نیز به ما اطلاع‌رسانی می‌شود.

امینیان با بیان اینکه ساخت و سازی غیراصولی است که متعارف با نقشه فنی و طرح ساختمان ساخته نشود یعنی سازه با نقشه و طرح اولیه منطبق نباشد، اظهار داشت: هفته گذشته در خیابان غدیر شهرکرد مورد این‌چنینی گزارش شد، در این مورد قرار بود دیوار حائلی به عرض ۵۰ سانتی‌متر ساخته شود اما در واقع عرض دیوار کمتر بود.

ساختمان مردم و مسئولان با یک شرایط بررسی می‌‌شود

معاون عمرانی فرمانداری شهرکرد ادامه داد: در این طرح مسئولان و مردم فرقی برای ما ندارند و هر تخلفی در ساختمان‌ها دیده شود با آن برخورد می‌شود و اگر هم تفاوت و تبعیض تا کنون صورت گرفته برای دوره‌های قبل بوده و در این دوران همه ساختمان‌های غیرمجاز فارغ از جایگاه صاحبانشان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی به تشکیل کارگروه ویژه برخورد «برخورد با ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز» اشاره کرد و گفت: تاکنون هر دستگاهی نظیر شهرداری، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی ساخت و سازهای غیرمجاز حوزه‌های خود را بررسی و کنترل می‌کردند اما از هفته گذشته این کارگروه تشکیل شد تا به عملیات همکاران انسجام بخشد و به صورت ویژه و تخصصی‌تر موضوعات بررسی شود.

وی ادامه داد: اعضای این کارگروه متناسب با موضوع پیش آمده ممکن است از مدیران شهرداری، فرمانداری، مسئول اجرائیات و گروه معاونت عمرانی فرمانداری باشد.

امیریان در پایان گفت: بعد از بازرسی اجرای عملیات در محل متوقف می‌شود و مابقی مراحل قانونی با دستگاه مربوطه است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول