اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۸۰ درصد بنای مدارس کشور مقاوم‌سازی شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه سرعت ساخت و ساز در کشور خوب است، گفت: بیش از 80 درصد مدارس ما در برابر آسیب‌ها مقاوم است.

۸۰ درصد بنای مدارس کشور مقاوم‌سازی شده است

مهر الله رخشانی مهر، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بازدید از مراکز آموزشی نیازمند بازسازی و نوسازی شهرستان سلطانیه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد فضاهای آموزشی در برابر آسیب‌های  مثل زلزله مقاوم است، اظهار داشت: برای کمتر از ۲۰ درصد باقیمانده مدارس متناسب با اعتبارات دریافتی برنامه‌ریزی می‌کنیم، که مشکلاتشان را حل کنیم که عمده تمرکز ما در این رابطه جلب مشارکت با خیران است.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه  امسال ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس نوساز اختصاص یافته است، تصریح کرد: با تخصیص این اعتبار از میزان مدارس غیرمقاوم کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت ساختمان‌های مدارس هر چهار سال یک بار بررسی و آمار می‌گیریم، افزود: آخرین آمار گرفته شده در این رابطه سال ۹۹ بود.

رخشانی‌مهر سرعت ساخت و ساز مدارس  در کشور  را خوب اعلام کرد، و بیان داشت: روزانه ۴۰ کلاس درس در کشور آماده‌سازی و تحویل داده می‌شود‌.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارس در کشور خیرساز است، خاطرنشان کرد: طی ۵ سال اخیر حدود ۵۰ درصد مدارس ساخته شده کاملا خیرساز بوده و یا با مشارکت بین دولت و خیران ساخته شده است.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول