اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امسال 22 پرونده قصاص در فارس منجر به مصالحه شده است

رئیس کل دادگستری فارس از مصالحه 22 فقره پرونده قصاص از ابتدای امسال با رضایت اولیاء دم خبر داد و گفت: با وجود کمبود کادر قضایی و اداری در دادگستری فارس خدمات را با تکیه بر دانش و سخت کوشی همکاران به نحو شایسته ارائه می‌دهیم.

امسال 22 پرونده قصاص در فارس منجر به مصالحه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی امروز در دیدار  اعضای شورای قضایی فارس با امام جمعه شیراز که به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه انجام شد، ضمن بزرگداشت شهدای 7 تیر در خصوص پژوهش های صورت گرفته در بخش قضایی اظهار داشت: یکی از مجموعه های مطلوب کشور را در بخش پژوهشی در اختیار داریم، چرا که بسیاری از قضات صاحب مقاله و پژوهشگر هستند و در همین خصوص فردا و به مناسبت هفته قوه قضائیه از چند جلد کتاب تألیف همکاران قضایی رونمایی و از تلاش های پژوهشگران تقدیر می‌شود.

رئیس شورای قضایی فارس با بیان این که تکریم و احترام مراجعان به دستگاه قضایی به عنوان یکی از محورهای برنامه های تحولی دستگاه قضایی مورد توجه ویژه دادگستری استان قرار داد گفت: این نکته مدنظر و مورد تأکید رئیس قوه قضائیه است و در راستای همین تأکیدات در سال گذشته 128 هزار ملاقات های مردمی در سراسر استان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: یکی از کارهایی که با جدیت دنبال می کنیم این است که زمان انتظار مردم در راهرو های دادگستری را به حداق برسانیم ، از این رو سامانه "خدمات قضایی من" راه اندازی شده است تا مردم به صورت الکترونیکی خدمات خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

وی اظهار کرد: 92 درصد زندانیان هم اکنون به صورت غیرحضوری محاکمه می شوند، و ابلاغات از طرف سامانه ثنا صورت می گیرد، همچنین با توجه به شعار سال و در راستای حمایت از تولید،اقدامات مناسبی انجام شده که برگشت به چرخه تولید 189 شرکت و واحد تولیدی استان فارس در سال گذشته از جمله آن فعالیت ها است و امسال نیز تمرکز دادگستری استان بر روی حمایت قضایی از تولید و اشتغال دامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی همچنین به موضوع صلح و سازش در پرونده های شورای حل اختلاف اشاره کرد و بیان داشت: در سال گذشته 87 فقره پرونده قصاص با رضایت اولیاء دم به سازش منجر شده است و از ابتدای امسال نیز 22 فقره پرونده دیگر در راستای پویش " به حرمت علی می بخشم " منجر به صلح و سازش شده است .

 وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت هفتم تیر با حضور ریاست دیوان عالی کل کشور در استان فارس خبر داد و اضافه کرد: رویکرد ما در هفته قوه قضائیه امسال علاوه بر آشنا سازی عموم با خدمات دستگاه قضایی آگاهی بخشی و ارتقاء فرهنگ احترام به قانون است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول