به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت روند الکترونیکی شدن خدمات اظهار داشت: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامهریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات بهشمار میرود.
وی با یادآوری اینکه یکی از بخشهای مهم این طرح، نحوه تعامل شهرداری با سایر نهادهای مرتبط مانند اداره میراث فرهنگی و بیمه است، یادآور شد: به این صورت که از این پس به جای ارسال نامه یا استفاده از هر روش دیگری، درخواست بررسی از سوی شهرداری در قالب الکترونیک به این نهادها ارسال خواهد شد و کارشناسان این نهادها پس از بررسیهای لازم، پاسخ را به صورت الکترونیکی به شهرداری ارسال میکنند و ادامه روند کار توسط شهرداری پیگیری میشود.
مهدویان ادامه داد: تا پیش از این ارسال درخواست برای نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام میشد که یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت، اما اجرای این طرح، سرعت بیشتری به کار میبخشد و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.
معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه از روز یکم تیرماه با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه فناوریهای نوین، امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شده است، توضیح داد: صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانههای رایانهای فعال، اجرا میشود و در این سامانهها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست تعیین تعداد پروانه برای هر متقاضی به همراه تعداد طبقات، ظرفیت پلاک ساختمانی و هزینه پروانه ساختمانی تعیین شده است.
وی با بیان اینکه با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان میتوانند هزینه پروانه ساختمان را بر اساس محاسبات سیستمی رؤیت و پرداخت کنند، از ضوابط و مقررات مرتبط با پلاک خود اطلاع یابند و پروانه ساختمانی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، یادآور شد: همچنین شهروندان اصفهانی میتوانند با مراجعه به سایت اصفهان من به آدرس my.isfahan.ir از خدمات طرح پروانه الکترونیک بهرهمند شوند.
انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی