اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

امکان صدور غیر حضوری پروانه‌های ساختمانی فراهم شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه از روز یکم تیرماه با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه فناوری‌های نوین، امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شده است، گفت: صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال، اجرا می‌شود.

امکان صدور غیر حضوری پروانه‌های ساختمانی فراهم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی شهرداری اصفهان وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با تاکید بر اهمیت روند الکترونیکی شدن خدمات اظهار داشت: الکترونیکی شدن ارائه خدمات در راستای ایجاد شهر هوشمند، به عنوان یکی از راهکارهای نوین برای رفع مشکلات شهری، مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گرفته و راهکاری برای پایداری شهرها و کاهش تخلفات به‌شمار می‌رود.

وی با یادآوری اینکه یکی از بخش‌های مهم این طرح، نحوه تعامل شهرداری با سایر نهادهای مرتبط مانند اداره میراث فرهنگی و بیمه است، یادآور شد: به این صورت که از این پس به جای ارسال نامه یا استفاده از هر روش دیگری، درخواست بررسی از سوی شهرداری در قالب الکترونیک به این نهادها ارسال خواهد شد و کارشناسان این نهادها پس از بررسی‌های لازم، پاسخ را به صورت الکترونیکی به شهرداری ارسال می‌کنند و ادامه روند کار توسط شهرداری پیگیری می‌شود.

مهدویان ادامه داد: تا پیش از این ارسال درخواست برای نهادها از طریق مراجعه حضوری و مکاتبه کاغذی انجام می‌شد که یک هفته تا ۱۰ روز زمان لازم داشت، اما اجرای این طرح، سرعت بیش‌تری به کار می‌بخشد و نیازی به حضور فیزیکی شهروندان در فرآیند صدور پروانه نیست.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه از روز یکم تیرماه با تجهیز امکانات و تهیه بستر مناسب در حوزه فناوری‌های نوین، امکان صدور پروانه ساختمانی به شکل غیرحضوری فراهم شده است، توضیح داد: صدور پروانه به شکل غیرحضوری با مراجعه متقاضیان از طریق سامانه‌های رایانه‌ای فعال، اجرا می‌شود و در این سامانه‌ها امکان درخواست پروانه، ارائه درخواست تعیین تعداد پروانه برای هر متقاضی به همراه تعداد طبقات، ظرفیت پلاک ساختمانی و هزینه پروانه ساختمانی تعیین شده است.

وی با بیان اینکه با ایجاد امکان صدور پروانه ساختمانی به صورت غیرحضوری متقاضیان می‌توانند هزینه پروانه ساختمان را بر اساس محاسبات سیستمی رؤیت و پرداخت کنند، از ضوابط و مقررات مرتبط با پلاک خود اطلاع یابند و پروانه ساختمانی را به صورت غیرحضوری دریافت کنند، یادآور شد: همچنین شهروندان اصفهانی می‌توانند با مراجعه به سایت اصفهان من به آدرس my.isfahan.ir از خدمات طرح پروانه الکترونیک بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول