اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درس فراموش‌نشدنی قبایل عراقی به اشغالگران آمریکایی

نواده یکی از رهبران عشائر انقلاب 1920 عراق، تصریح کرد که در صورت تداوم اهمال در افشای نتایج تحقیقات عملیات ترور در فرودگاه بغداد، قبایل عراقی موضعی می‌گیرند که اشغالگران آمریکایی هرگز آن را فراموش نخواهند کرد.

درس فراموش‌نشدنی قبایل عراقی به اشغالگران آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آمر شعلان ابوالجون» نوه یکی از رهبران انقلاب ۱۹۲۰ عراق علیه اشغالگری و استعمار انگلیسی‌ها، که هدایت این انقلاب را در جنوب عراق برعهده داشت، امروز (پنجشنبه، ۲۳ ژوئن)، تاکید کرد که قبایل عراقی موضعی را در قبال ترور فرماندهان پیروزی بر داعش می‌گیرد که اشغالگر آمریکایی آن را فراموش نخواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با وبگاه المعلومه با تاکید بر این امر، از پارلمان عراق خواست تا در قبال اظهارات اخیر «مایک  پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا موضع‌گیری کنید.

ابوالجون تاکید کرد: قبایل عراقی در صورت تعلل و اهمال در افشای نتایج تحقیقات در مورد ترور فرماندهان پیروزی بر داعش و ارائه آن به افکار عمومی، حرف خواهند زد و موضعگیری خواهند کرد.

وی که از شیوخ عشیره الظوالم عراق است، تاکید کرد: «اشغالگران آمریکایی عواقب و پیامدهای جنایت فرودگاه بغداد را به دوش می کشند. اشغالگران کاملاً از واکنش قبایل عراقی آگاه هستند.اگر همکاری و خیانت خائنان نبود، آمریکایی‌ها جرأت این نقض حاکمیت و ترور فرماندهانی که به لطف آن‌ها اراضی عراق آزاد شد، نداشتند. 

اظهارات اخیر «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا در خصوص ترور سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی که در عراق به فرماندهان پیروزی بر داعش (قادة النصر) معروفند، بار دیگر موجب ایجاد  یک جنجال سیاسی و امنیتی در عراق بر سر نقش مشکوک سفارت آمریکا که فراتر از مرزهای یک نمایندگی دیپلماتیک عمل می‌کند، شد.

«رفیق الصالحی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق،  یکشنبه پیش (۱۹ ژوئن)، از گشودن بزرگترین پرونده تحقیقات پارلمانی درباره جنایت علیه فرماندهان پیروزی بر داعش در فرودگاه بغداد گفت که اظهارات مایک پامپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا تکان دهنده و بیانگر دخالت برخی شخصیت‌های عراقی در این جنایت بود.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول