اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فعالیت 117 دفتر اسناد رسمی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان گفت: ۹ واحد ثبتی، ۱۱۷ دفتر اسناد رسمی، ۹۶ دفتر ثبت ازدواج و ۵۹ دفتر ثبت طلاق در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

فعالیت 117 دفتر اسناد رسمی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمدرضا ابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: ثبت اسناد و املاک کشور از سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه است که در سال ۵۴ از اداره به سازمان تغییر کرده است.

وی گفت: این سازمان شامل ۲ بخش اساسی و عمده اسناد و املاک است که حوزه اسناد شامل چند قسمت مهم مانند ثبت شرکت‌ها، اداره کل پایگاه اشخاص حقوقی و حوزه اداره کل مالکیت معنوی است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان افزود: دفاتر اسناد رسمی جزو قدیمیترین مجموعه‌هایی است که از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار شده و کار تنظیم اسناد را انجام می‌دهند که آخرین آیین‌نامه آن مربوط به سال گذشته است.

وی بیان کرد: دفاتر ثبت ازدواج و طلاق نیز که قبل از سال ۱۳۱۰ توسط روحانیون انجام می‌شد، با تصویب قانون در دفاتر انجام می‌شود که چند سالی است مکانیزه شده است.

ابراهیمی گفت: یک سند برای اجرا باید به دادگاه رفته تا قابلیت اجرا داشته باشد اما اسناد رسمی بدون رفتن به مراجع قضایی اجرا دارند که مهمترین آن اسناد رهنی است.

وی افزود: در بحث مهریه نیز افراد باید اول به این اداره کل مراجعه کنند و صدور اجراییه از طریق دفاتر رسمی انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان اظهارداشت: عمده وظایف حوزه املاک نیز در در واحدهای ثبتی انجام و در ثبت املاک با همکاری مشترک بنیاد مسکن سند روستایی صادر می‌شود که در بحث تعویض اسناد مالکیتی در روستاها هزینه ۱۰۰ هزار تومانی نیز برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احتساب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، ۱۲ واحد با ۱۸۳ نفر نیروی انسانی شاغل در سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

ابراهیمی گفت: ۹ واحد ثبتی، ۱۱۷ دفتر اسناد رسمی، ۹۶ دفتر ثبت ازدواج و ۵۹ دفتر ثبت طلاق در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

وی افزود: هفت نمایندگی نیز در شهرستان‌های جدید استان ایجاد خواهد شد و هم‌اینک هشت شبکه در سیستان و بلوچستان به شبکه شمیم که ایستگاه نقشه‌برداری است متصل هستند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان بیان کرد: مکانیزه شدن سیستم‌ها از سال ۸۹ آغاز شده و هم‌اینک در حال هوشمندسازی سیستم‌ها هستیم و استعلام‌ها نیز به صورت هوشمند انجام می‌شوند، افراد می‌توانند از طریق سامانه "ثبت من my.ssaa.ir" از پرونده‌ها و املاک ثبتی خود مطلع شوند.

ابراهیمی افزود: کل اراضی ملی سطح استان ۱۷ میلیون و ۶۴۲ هزار هکتار و کل اراضی ملی و غیرملی ۱۸ میلیون و ۲۳۱ هزار هکتار بوده و نقشه استاندارد ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان نیز تهیه شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول