اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه‌ غربی و مرکز کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در دو روز آینده با شکل‌گیری توده گردوخاک روی سوریه و عراق و نفوذ آن به غرب کشور و گسترش تدریجی آن به برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز، در نیمه غربی و به تدریج مرکز کشور، گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در نیمه‌ غربی و مرکز کشور

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امشب و روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت داریم.

وی افزود: همچنین فردا در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و ارتفاعات شرق هرمزگان رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ در دو روز آینده با شکل‌گیری متناوب توده گردوخاک روی کشورهای سوریه و عراق و نفوذ آن به نیمه غربی کشور و گسترش تدریجی آن به برخی مناطق مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در غرب، شمال غرب، جنوب غرب و به تدریج مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوب البرز شامل استان‌های قزوین، تهران، سمنان و البرز گردوغبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود؛ در این مدت در استان‌های واقع در نیمه شرقی و جنوب کشور نیز خیزش گردوخاک خواهیم داشت.

ضیائیان گفت: روز شنبه چهارم تیر شرایط برای شکل‌گیری مجدد توده گردوخاک روی کشورهای عراق و سوریه و نفوذ آن به مرزهای غربی کشور مساعد است. 

وی افزود: طی دو روز آینده در سواحل خزر وزش باد شدید داریم، جمعه و شنبه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، اردبیل و آذربایجان‌های شرقی و غربی پیش‌بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران فردا صاف، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 35 و 24 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 10 درجه خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/ ت 100

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول