اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس بنیاد شهید: ایثارگران را نباید با سهمیه قضاوت کرد/ بودجه ایثارگران به طور کامل محقق شود

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به قضاوت ایثارگران با سهمیه انتقاد کرد و گفت: ایثارگران را نباید با سهمیه ببینیم بلکه باید کار و فعالیت‌های جهادی ایثارگران را به جامعه نشان دهیم.

رئیس بنیاد شهید: ایثارگران را نباید با سهمیه قضاوت کرد/ بودجه ایثارگران به طور کامل محقق شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر حسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجلاس سراسری مدیران ارشد بنیاد شهید و امورایثارگران کشود که عصر امروز در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این روزها مزین به نام شهدای مکتب سازی مانند شهید چمران است که اثر گذار و تابع بودند.

وی محدودیت های کرونایی را عامل محدود کننده در برگزاری جلسات عنوان کرد و افزود: در حوزه اقدامات نیازمند گفتمان هستیم و باید برخی موانع را رفع کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به وجود برخی مشکلات در خصوص برگزاری جلسات، اعلام کرد: ما شاهد طرح هایی هستیم که ضرب العجل زمانی دارند مانند طرح سپاس که باید ظرف ۲ سال خانواده شهدا را ملاقات کنیم اما کیفیت مهم است.

قاضی زاده هاشمی دیدار با خانواده شهدا را حامل بارفرهنگی دانست و اظهار کرد: این دیدارها  حامل یک بار فرهنگی و یک احساس خوب یا بد است که باید مدیریت شود.

وی در ادامه نوع فعالیت همکاران در بنیاد شهید را دو نوع برشمرد و افزود: دوستان ما دو نوع رفتار دارند بعضی فعال هستند و شاهد تلاش روزانه آنها هستیم اما در مقابل بعضی افراد در این حوزه کاری انجام نمی دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه در بیناد شهید با عامل انسانی سرو کار داریم افزود: دغدغه مند بودن جزء ذات کار بنیاد شهید است. بسیاری از خانواه شهدا و ایثارگر هزینه ای از بنیاد دریافت نمی کنند و بیناد شهید باید عزت نفس این افراد را حفظ کند.

قاضی زاده هاشمی با انتقاد از بعضی شایعات در خصوص دریافت هزینه از سوی خانواده مدافعین حرم، اظهار کرد:  افرادی به خود اجازه می دهند بگویند مدافعین حرم برای پول به جنگ رفته اند و این وظیفه بنیاد شهید است که مانع انتشار این اخبار دروغین و شود و اجازه ندهد ین چنین،  چهره مدافعین حرم غبارآلود شود.

وی همچنین نسبت به تغییر دید جامعه نسبت به شهدا انتقاد کرد و افزود: ایثارگران را نباید با سهمیه ببینیم بلکه باید کار و فعالیت های جهادی ایثارگران را به جامعه نشان دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: ایثارگران باید در صف اول حل مشکلات باشند و ما باید به عنوان خانواده ایثار و شهادت جلودارباشیم.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به افزایش ۲ برابری سرانه بنیاد شهید نسبت به گذشته، اظهارکرد:  سرانه سال جاری بنیاد ۳۵۰ تومان شده است اما به دلیل گرانی این افزایش دیده نمی شود چرا که هزینه نیروی انسانی و دارو افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: سازمان برنامه و بودجه، بودجه این سازمان را به طور کامل پرداخت کند.

 

 

توقعات به حق ایثارگران محقق شود

در ادامه یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی، اظهار کرد: در این اوضاع کنونی که شرایط مادی افراد جامعه چندان خوب نیست جامعه ایثارگری هم توقعات به‌جایی دارند که باید محقق شود.

وی خطاب به مسئولان و مدیرانی که با وجود همه این مشکلات، مسئولیت را پذیرفتند، بیان کرد: مدیران باید ظرفیت بالایی داشته باشند، امیدواریم خداوند در این مسیر ما را در تحمل مشکلات و کم کردن آن‌ها و مواجهه با افرادی که این مشکلات گریبان‌گیر آن‌هاست یاری کند که این امر کمتر از حل مشکل در این شرایط سخت نیست.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما در استان خراسان رضوی عناصر تأثیرگذار، مختل‌کننده و گرفتاری‌زای بسیاری داریم و بدیهی است که جامعه ایثارگری ما نیز تحت تأثیر این عوامل اجتماعی قرار می‌گیرند، چرا که در استان هم از لحاظ حجم و تعدد و هم از لحاظ کیفیت مشکلاتی که ایثارگران دارند، کارهای بزرگی را باید انجام دهیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول