اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

سیاست‌های بخش معدن پس از 22 سال در حال بروزرسانی است

رئیس خانه معدن ایران گفت: پس از 22 سال سیاست‌های بخش معدن در حال بروزرسانی است و جلسات مربوط به آن از ماه‌های گذشته آغاز شده است.

سیاست‌های بخش معدن پس از 22 سال در حال بروزرسانی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا بهرامن امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت در وزارت صنعت معدن و تجارت؛ گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 79 برای آخرین بار سیاست سند بخش معدن را تدوین و به تایید رهبر معظم انقلاب رسانید.

رئیس خانه معدن با بیان اینکه معدن یک بخش استراتژیک با دورنمایی خوب برای کشور است که می‌تواند تامین‌کننده مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشورمان و دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد، افزود: پس از 22 سال سیاست‌های بخش معدن در حال به روز رسانی است و جلسات مربوط به آن از پنج ماه گذشته آغاز شده است. 

بهرامن بیان داشت: یکی از الزامات بخش معدن، معدن کاری با نگاه توسعه پایدار و معدن کاری بر مبنای آمایش سرزمین است، بنابراین در جلسات مذکور علاوه بر خانه معدن ایران، معاونت معدنی وزارت صمت، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه‌های مرتبط حضور دارند که قطعا پس از تایید سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری و ابلاغ آنها، تغییراتی در قانون خواهیم داشت و نگاه متولیان امر نیز باید بر مبنای همان سیاست‌ها باشد. 

رئیس خانه معدن ایران بیان داشت: ایران جزو 10 کشور مزیت‌دار معدنی در جهان است که توانسته بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کند. 

وی اظهار داشت: امروز بخش معدن کشور در حال برنامه‌ریزی برای 30 سال آینده است. 

رئیس خانه معدن همچنین به لزوم تامین ماشین آلات معدنی اشاره کرد و بیان داشت: توسعه بخش معدن بدون زیرساخت‌های لازم ممکن نیست، بنابراین این مساله از سوی خانه معدن پیگیری و به وزیر صمت اراده شده و اقداماتی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

بهرامن در رابطه با مشکل ماشین آلات معدنی در ماه‌های گذشته باین داشت: این مشکلات به نحوی بوده که خطر کمبود شدید برای توسعه و حتی حفظ وضعیت موجود تولید را به دنبال داشته است. البته این موضوع توسط مسئولان درایت شده و از مسیر خاصی در حال پیگیری است و نگاه در این باره حفظ و گسترش تولید داخلی است. 

انتهای پیام/ ت 79

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول