اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توسعه روابط در دستور کار قرقیزستان و بحرین

وزیر امور خارجه قرقیزستان با ولیعهد و نخست وزیر بحرین دیدار و در مورد اقدامات مشترک برای تقویت روابط دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه تأکید کردند.

توسعه روابط در دستور کار قرقیزستان و بحرین

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در چارچوب سفر رسمی «جین بیک کولوبایف» وزیر امور خارجه قرقیزستان به بحرین وی با «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد، نخست وزیر و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح دیدار کرد.

در این دیدار نخست وزیر بحرین به اهمیت اولین سفر رسمی وزیر خارجه قرقیزستان در تاریخ روابط دوجانبه اشاره کرد که پیش نیازهای مساعدی را برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه ایجاد می‌کند.

کولوبایف در پیامی ویژه خطاب به پادشاه بحرین خاطرنشان کرد قرقیزستان علاقمند به همکاری نزدیک با این کشور است و آمادگی خود را برای گفت‌وگوی سیاسی فعال با این کشور در همه زمینه‌های همکاری متقابل اعلام می‌کند.

همچنین وزیر خارجه قرقیزستان از سیاست‌های «سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان و اقدامات انجام شده برای توسعه اقتصاد ملی و بهبود فضای سرمایه گذاری و توسعه بخش گردشگری در کشور خبر داد.

در عین حال، خاطرنشان شد که رژیم بدون روادید تا 60 روز برای شهروندان بحرین در قرقیزستان اعمال می‌شود.

علاوه بر این، طرفین در مورد جنبه‌های مهم همکاری‌های بین المللی و منطقه‌ای از جمله امنیت غذایی و بحران بشری تبادل نظر و همچنین در مورد وضعیت اوکراین و افغانستان گفت و گو کردند.

طرفین توافق کردند که اقدامات مشترکی برای تشدید روابط قرقیزستان و بحرین در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه از جمله از طریق سازماندهی دیدارهای متقابل در سطوح عالی انجام دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول