اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تشکیل بیش از ۴۷ هزار پرونده الکترونیکی در خراسان‌جنوبی

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از تشکیل ۴۷ هزار ۹۸۷ فقره پرونده الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: تعداد ۴۶ هزار و ۸۸۳ مورد از این پروند‌ها به صورت برخط در دادگستری‌‌ها و دادگاه‌ها حکم صادر شده است.

تشکیل بیش  از ۴۷ هزار پرونده الکترونیکی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی موحدی‌راد، رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست‌ خبری، اظهار داشت: مطالبه‌گری روشنگری حق رسانه‌ها و پاسخگویی مسئولان وظیفه سازمانی و دانستن مردم از عملکردها می‌تواند در راستای ایجاد امنیت نقش‌آفرین‌ باشد.

وی تعداد پرونده‌های ورودی‌ به دادگستری‌ها و دادسراهای خراسان‌جنوبی در سال گذشته را ۵۳ هزار و ۳۵۲ فقره عنوان کرد و افزود: این تعداد نسبت به مشابه ۷ هزار و ۳۷۷ فقره و ۱۴.۵ درصد  افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به ۲۶ هزار ۳ مورد پرونده ورودی به شورای حل‌ اختلاف، تصریح کرد: این تعداد نسبت به مشابه سال قبل ۶۷ فقره و ۳ صدم درصد کاهش داشته و ۳۸.۵ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شده است.

موحدی‌راد از ۶۸۱ فقره صدور قرار تعلیق اجرای مجازات توسط قضات خراسان‌جنوبی در سال گذشته خبر داد و گفت: ۲۰۱ مورد تعویق در صدور حکم نیز داشته‌ایم.

وی با اشاره به ۶۱۶ مورد صدور حکم آزادی مشروط و پایبند مجرمان در سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳۱۸ فقره پایبند الکترونیک بوده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی از صدور ۱۷ محکومیت ارائه خدمات عمومی رایگان عام‌المنفعه به‌جای حبس و جزای نقدی مجرمان در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته ۹۲۱ فقره محکومیت جزای نقدی صادر شده است‌.

موحدی‌راد تعداد تردد ثبت‌شده سیستم ورودی شهروندان خراسان‌جنوبی به واحدهای قضایی استان را ۶۳۵ هزار و ۹۱ مورد عنوان و تصریح کرد: از ۴۷ هزار و ۹۸۷ فقره پرونده الکترونیک تشکیل شده در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۶ هزار ۸۸۳ دادگاه در بستر فضای مجازی حکم صادر شده است.

وی یادآور شد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم در خراسان‌جنوبی تعداد یک‌هزار ۵۱۶ نفر دیده‌بان از طریق سامانه سجام‌ دادگستری در استان ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۲۰ گزارش مردمی دریافت و برای پیگیری به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۶ هزار ۶۲۰ ملاقات مردمی بدون واسطه با قضات دادگستری خراسان ‌جنوبی انجام شده که مساعدت‌ها و دستورات لازم صورت گرفته است.

موحدی‌راد گفت: بیشترین فراوانی‌ جرائم کیفری مربوط‌ به‌ مواد مخدر با ۲۱ درصد، سرقت‌های خرد ۱۱ درصد، توهین ۱۰ درصد، ضرب و جرح‌ غیر عمد ۸ درصد، تهدید و کلاهبرداری هر کدام ۵درصد، تخریب و تحریق‌ ۴ درصد، تصرف عدوانی ۴ درصد، رانندگی ۴ درصد و سایر موارد ۲۰ درصد است.

وی با بیان اینکه ۶۴ درصد زندانیان خراسان‌جنوبی بومی هستند، گفت: ۷۰ درصد از زندانیان با جرم مواد مخدر غیر بومی هستند.

انتهای پیام/۶۹۰۱۴/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول