اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید ترکمنستان بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقلی

وزیر امور خارجه ترکمنستان در گفت‌وگو با دبیر اجرایی مرکز بین المللی دیپلماسی حمل و نقل سازمان ملل بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور و منطقه تاکید کرد.

تأکید ترکمنستان بر بهبود زیرساخت‌های حمل و نقلی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان و «ایگور رونوف» دبیر اجرایی مرکز بین المللی دیپلماسی حمل و نقل سازمان ملل در مورد تعامل و همکاری دوجانبه گفت و گو کردند.

این نشست، با هدف بهبود ارتباط بین کشورها از طریق بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل در کشور و منطقه بود.

وزیر خارجه ترکمنستان تاکید کرد: این کشور به تقویت پایه قانونی و لجستیکی کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی به ویژه کریدور لاجورد، کریدور ترانزیتی عشق آباد بین ازبکستان-ترکمنستان-ایران-عمان و مسیر ترانزیتی دریای خزر و سرخ و سایر پل‌های حمل‌ونقل بین‌منطقه‌ای در مسیرهای «شرق-غرب» و «شمال-جنوب ادامه می‌دهد.

در این دیدار همچنین تاکید شد که در ژانویه 2022، ترکمنستان برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل این کشور را برای سال‌های 2022-2025 تصویب کرد که به ویژه اقدامات استراتژیک مهمی را با هدف نوسازی جامع در پایه فنی برای همه انواع وسایل حمل و نقل را ارائه می‌کند و این اقدام باعث  تقویت بیشتر موقعیت این کشور به عنوان مرکز منطقه‌ای کریدورهای حمل و نقل و ترانزیتی بین المللی خواهد شد.

طرفین همچنین در مورد کنفرانس بین المللی وزرای حمل و نقل کشورهای در حال توسعه محصور در خشکی که قرار است آگوست 2022 در ترکمنستان برگزار شود، گفت و گو کردند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان همچنین با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه درباره موضوعات مهم همکاری‌های دوجانبه گفت و گو کرد.

دو طرف اقداماتی را در توسعه سفر رسمی اخیر رئیس جمهور ترکمنستان به فدراسیون روسیه و همچنین آمادگی برای نشست ششم سران خزر را بررسی کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول