اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

کاهش ۴۰ درصدی طلاق در چاروسا

رئیس دادگاه عمومی چاروسا از کاهش ۴۰ درصدی طلاق در این بخش خبر داد.

کاهش ۴۰  درصدی طلاق در چاروسا

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، در اولین روز هفته قوه قضائیه گلزار شهدا شهر قلعه رئیسی غبارروبی و عطر افشانی شد.

این مراسم با حضور امام جمعه، رئیس دادگستری، بخشدار و اعضای شورای اداری چاروسا برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه قلعه رئیسی در این مراسم گفت: شهید آیت اللَّه بهشتی یک انسان معتقد، مؤمن، مخلص، صادق، جدی در کار؛ آنچه می‌گفت، معتقد بود؛ و به آنچه معتقد بود، در عمل ملتزم بود،  منطقی و پایبند به اصول و مبانی بود و یک اصولگرای به معنای حقیقی کلمه محسوب می‌شد و بر سر اصول با کسی ملاحظه نمی‌کرد.

امام جمعه قلعه رئیسی تاکید کرد:  برخی سعی می‌کردند با حیله و ترفند و روش‌های متعارف و معمول، او را جذب کنند یا از مواضع خود تنزل بدهند، او را وادار به مماشات کنند؛ لیکن او بر سر مواضع خود محکم ایستاده بود و شخصیتهای تاریخی و اثرگذار، این طور شکل می‌گیرند و  در جامعه ظهور می‌کنند و ماندگار می‌شوند و شعار دادن و گفتن، آسان است و عمل کردن دشوار است و  استمرار عمل به مراتب دشوارتر است.

صلواتی در پایان با تبریک هفته قوه قضائیه تصریح کرد: عملکرد دادگاه عمومی بخش در زمینه پرونده قابل تقدیر است و لازم می دانم هفته قوه قضائیه را به رئیس دادگاه عمومی بخش چاروسا و پرسنل شریف این نهاد تبریک عرض می‌کنم و از زحمات و تلاش‌ها و خدمات این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنم.

حجت صادق انصاری پور رئیس حوزه قضایی چاروسا هم در این مراسم با تقدیر از مردم و مسئولین در برنامه های هفته قوه قضائیه تاکید کرد: عواملی باعث شد تا دادگاه عمومی چاروسا بسیار از لحاظ عملکردی متمایز شود که آمار و عملکرد را در روزهای آینده در نشست خبری بیان خواهیم کرد که آماری قابل توجه است.

رئیس دادگاه عمومی چاروسا با بیان اینکه آمار طلاق در این بخش ‌کاهش ۴۰ تا ۶۰ درصدی دارد بیان کرد:  این آمار طلاق نشان از فرهنگ غنی مردم بزرگ این منطقه دارد، و از دیگر عوامل متمایز این دادگاه تعامل با تمامی ادارات و نهادها در منطقه و شهرستان است و درب دادگاه این بخش بر روی ادارات باز و تعامل تنگاتنگی وجود دارد.

انصاری پور با بیان اینکه یک فضای صمیمی و تعاملی بین کارمندان دادگاه با قاضی وجود دارد یادآور شد:  برخی از مراجعه کنندگان به دادگاه کار اداری با دادگاه ندارند بلکه مشکلشان در دیگر ادارات است و جهت کمک و رایزنی به دادگاه مراجعه می‌کنند و در حد توان آنها را کمک می‌کنیم و به عنوان مثال زن بی سرپرست در فلان اداره مشکل دارد و با رایزنی مشکلش برطرف می شود که به  این خدمتگداری افتخار می‌کنیم.

رئیس حوزه قضایی چاروسا گفت: در یکسال اخیر مدیران مختلفی به منطقه سفر کردند و مشکلات مردم پیگیر کردیم و در روز جمعه هم مدیرکل سازمان بازرسی استان را دعوت کردیم تا مشکلات مردم را از نزدیک مورد بررسی و پیگیر کنند.

انصاری پور ادامه داد: بسیاری از مشکلات در این منطقه یا کم کاری و یا غفلت شد که باید مقام مسئول پیگیر آن باشد چرا در یک منطقه محروم قطعات دستگاه رادیولوژی مرکز بهداشتی جدا شوند و به منطقه دیگری انتقال داده شوند، مشکلاتی همچون استادیوم، پروژه دره خواجه و مشکلات خطوط تلفن و اینترنت باید مسئولان آنها بیشتر پیگیری می کردند و در سفر رئیس سازمان بازرسی استان این موضوعات پیگیری خواهدشد.

وی در با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع در دادگاه چاروسا را یک اولویت قرار دادیم یادآور شد: تکریم ارباب رجوع و احترام گذاشتن به مردم باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد و در همین جهت در دادگستری حتی در زمینه امکانات سرمایشی و گرمایشی این موضوع را تاکید کردیم تا تکریم ارباب رجوع حفظ شود.

گزارش سیدحسن آرمند

انتهای پیام/۸۲۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول