اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پاسخ امور مالیاتی به نحوه محاسبه دارندگان دستگاه کارتخوان/ اعلام سقف معافیت برای عملکرد ۱۴۰۰

مدیر امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برخی از اعتراضات مربوط به دستگاه کارتخوان گفت: سازمان امور مالیاتی امسال تنها ۷۰ درصد گردش مالی از طریق کارتخوان‌ها و نیز ۵۰ درصد ضریب شغلی را برای توافق مشمول مالیات کرده است.

پاسخ امور مالیاتی به نحوه محاسبه دارندگان دستگاه کارتخوان/ اعلام سقف معافیت برای عملکرد ۱۴۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احمد نعیمی در جمع کسبه این شهرستان اظهار کرد: صاحبان مشاغل برای محاسبه مالیات خود می‌توانند اظهارنامه توافقی و یا عادی را تکمیل کنند.

* تمامی اشخاص حقیقی دارای دستگاه کارتخوان مودی مالیاتی شناخته می‌شوند

وی تصریح کرد: مطابق قوانین و دستورالعمل ابلاغی، تمامی اشخاص حقیقی دارای دستگاه کارتخوان مودی مالیاتی شناخته شده و باید اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۴۰۰ واحد صنفی و یا فعالیت شغلی خود را تکمیل کنند.

مدیر امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: امسال اظهارنامه مالیاتی در دو نوع به صورت توافقی و عادی بوده که در نوع توافقی سقف فروش سالانه تا ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده و اگر فروش سالانه بیش از این مبلغ باشد باید اظهارنامه عادی تکمیل شود‌.

وی ادامه داد: مودیان تا پایان تیرماه امسال فرصت دارند تا از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir نسبت به تکمیل اظهارنامه خود اقدام کنند.

* هوشمندسازی سیستم‌های مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی/ اعلام نحوه تقسیط پرداخت مالیات و سقف معافیت برای عملکرد درآمدی سال ۱۴۰۰

نعیمی گفت: مالیات صاحبان مشاغل بر حسب نوع فعالیت و ضریب هر رسته شغلی در هر دو حالت اظهارنامه عادی و توافقی محاسبه می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به عدم اطلاع مردم از قوانین مالیاتی و برخی از اعتراضات مربوط به دستگاه کارتخوان، سازمان امور مالیاتی کشور امسال تنها ۷۰ درصد گردش مالی از طریق کارتخوان‌ها و نیز ۵۰ درصد ضریب شغلی را برای توافق مشمول مالیات کرده است.

مدیر امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به تکمیل اظهارنامه مالیاتی به صورت عادی دارند باید به صورت شفاف و واقعی، جداول مربوط به خرید، فروش، درآمد و هزینه را در فرم اظهارنامه درج کنند.

وی ابراز کرد: سقف معافیت مالیاتی مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ مشاغل شغلی ۳۶ میلیون تومان بوده و درآمدهای بیش از این مبلغ مشمول مالیات است.

* کتمان‌کنندگان درآمد از سوی مودیان هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی جریمه می‌شوند

نعیمی بیان کرد: مودیانی که اقدام به توافق کنند می‌توانند بخشی از مالیات خود را به صورت نقد و مابقی را حداکثر در چهار قسط پرداخت کنند.

وی گفت: سیستم‌های مالیاتی هوشمندسازی شده و بر گردش مالی صاحبان مشاغل نظارت داشته و اخذ مالیات عادلانه، محاسبه مالیات الکترونیکی و از فرار مالیاتی جلوگیری می‌کند.

مدیر امور مالیاتی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: هرگونه کتمان درآمد از سوی مودیان هنگام تکمیل اظهارنامه مالیاتی نه تنها مشمول معافیت نخواهد شد بلکه صاحبان مشاغل مشمول نیز می‌شوند.

وی افزود: از تمامی مودیان درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر نسبت به تکمیل اظهارنامه اقدام کنند تا در روزهای آخر به خاطر ترافیک بالای بارگذاری اظهارنامه دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول