اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در تبلیغات اسلامی/ کاسب‌های خوب معرفی می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مردمی در حوزه تصمیم‌سازی طراحی برنامه و اجرا گفت: به منظور توجه دادن مردم به ارزش‌ها برنامه‌هایی چون «تجلیل از کاسب‌های خوب» در همدان اجرا می‌شود.

بهره‌گیری از ظرفیت مردمی در تبلیغات اسلامی/ کاسب‌های خوب معرفی می‌شوند

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه یکم تیرماه روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی و سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی است اظهار کرد: آنچه از احکام صادره امام(ره) و نظام اندیشه ایشان برداشت می‌شود این است که شکل‌گیری ساختاری به نام «سازمان تبلیغات اسلامی» برای ایفای نقش در اقامه ارزش‌های دینی در جامعه است.

وی با بیان اینکه تبلیغات اسلامی یک دستگاه تبلیغ‌کننده و گفتمان‌ساز است که تکلیف تبیین نظام ارزش‌های الهی را دارد خاطرنشان کرد: نسبت به اینکه این مجموعه چقدر در این زمینه قبلا موفق بوده اطلاع دقیقی ندارم اما از زمانی که بنده مسئولیت را بر عهده گرفتم رویکرد فعالیتی سازمان در مسیر درستی برنامه‌ریزی‌ شده که البته اجرای آنها با موانعی مواجه بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه گستره ماموریتی تبلیغات اسلامی با توان این سازمان همخوان نیست گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در استان تقریباً جزو ضعیف‌ترین و کم‌‌بهره‌ترین دستگاه‌ها از لحاظ منابع و اعتبارات است اما گسترده‌ترین حوزه ماموریتی در خصوص مسائل فرهنگی، اجتماعی و فرهنگ دینی را دارد.

وی با اشاره به اینکه انتظارات از این مجموعه از سوی حاکمیت و مردم بسیار بالاست افزود: این سازمان شبکه بسیار گسترده‌ای را پوشش می‌دهد که تنها شبکه‌هایی که مستقیما با آن ارتباط دارند شامل هیئات حسینی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، شبکه مبلغان، شبکه مداحان و شعرای آیینی، بانوان مبلغ، مبلغ‌های سنتی و مجموعه‌های اقماری مانند بنیاد دعبل هستند.

نظیری با بیان اینکه در سازمان تبلیغات اسلامی استان ۵۵ نفر فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها نیروهای خدماتی و پشتیبانی هستند ادامه داد: از نظر نیروی انسانی بسیار ضعیف هستیم و گستره ماموریتی در شهرستان نیز بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها نهایتا چهار نیرو فعال هستند که خیلی از شهرستان‌ها نیز دو یا سه نفر دارند افزود: یکی از دلایلی که سازمان نتوانسته در ماموریت‌های خود موفق باشد به خاطر رویکردهای اشتباه در برخی از دوره‌ها بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید به اینکه این مجموعه یک نهاد مردمی است که باید با تکیه بر ساماندهی و هدایت ظرفیت‌های مردمی شکل گیرد عنوان کرد: شاید اگر سازمان تبلیغات اسلامی یک دستگاه دولتی نبود از جهتی در فرایندها می‌توانست موفق‌تر عمل کند و ظرفیت‌های بیشتری را هم دخیل می‌کرد.

نظیری یادآور شد: رویکردی که ما به آن تاکید کردیم و در چند سال اخیر نیز برای اجرای آن تلاش‌ زیادی صورت گرفته، استفاده از ظرفیت‌های مردمی بوده تا این شبکه‌ها خود در تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری، طراحی برنامه و اجرا ایفای نقش کنند.

وی با تأکید بر اینکه این موضوع حلقه مفقوده است که اگر بتوانیم تقویت کنیم به طور قطع منشأ اثر و برکات زیادی خواهد بود خاطرنشان کرد: در طول سه سال اخیر به این مسئله توجه جدی شده که البته برای نتیجه باید مردم قضاوت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در ادامه به برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی پرداخت و گفت: غبارروبی گلزار شهدا، سخنرانی مسئولان ادارات تبلیغات در نماز جمعه، تشکیل میز خدمت، برگزاری همایش‌ شبکه تبلیغ، گفت‌وگو پیرامون نظام موضوعات اولویت‌دار انقلاب اسلامی در جمع شبکه تبلیغ بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تجلیل و تکریم از پیشکسوتان و ممتازان در عرصه تبلیغ عنوان کرد: چند ویژه‌برنامه در حال برنامه‌ریزی است و چون در نظام اندیشه مقام معظم رهبری تاکید بر جهاد تبیین، حوزه خانواده و جمعیت بوده به آنها خواهیم پرداخت.

نظیری به ماموریت سازمان تبلیغات اسلامی در اقامه ارزش‌های الهی در جامعه اشاره کرد و گفت: در راستای نشان دادن خروجی و اثر تبلیغ در فضای جامعه نیز چند برنامه تعریف شده که متناسب با نوع نیازها و دغدغه‌های امروز مردم در فضای جامعه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به تمرکز بر گفتمان «روایت امید»، یکی از رویکردها را برنامه «کاسب، حبیب خدا» برای شناسایی و تجلیل از کاسبان خوب عنوان کرد و گفت: بنا داریم با کمک مردم ارزش‌ها در فضای جامعه نشان داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه از دیگر موضوعات مورد توجه اجاره بهای منازل، حوزه خانواده و جمعیت، ازدواج جوانان و فرزندآوری است بیان کرد: به دنبال این هستیم فرهنگی را در فضای جامعه نهادینه کنیم تا مردم در اجاره دادن منزل با دید انصاف رفتار کنند و حمایت از دیگر برادران دینی را مد نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه خانواده و جمعیت نیز قصد داریم گفتمان و فضای تبلیغی را در جامعه و ناظر بر جمعیت پیش ببریم افزود: از ظرفیت پزشکان و خیرین بهره خواهیم برد که برای نمونه بکارگیری نیت خیرین در حوزه خانواده و جمعیت و فرزندآوری بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول