اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در 105 کد رشته دانشجو می‌پذیرد

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر گفت: این دانشگاه دارای ۴۲ رشته و ۱۰۵ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org مراجعه کنند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در 105 کد رشته دانشجو می‌پذیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فضل اله سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از آغاز ثبت‌‎نام بدون آزمون در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان بوشهر در مقطع کارشناسی ناپیوسته خبر داد و اظهار داشت: متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته می‌توانند از روز ۲۹ خردادماه به مدت یک هفته در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند. 

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر دارای ۴۲ رشته و ۱۰۵ کد رشته محل در مقطع کارشناسی ناپیوسته است و متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت سازمان سنجش به نشانی www. sanjesh. org مراجعه کنند. 

لک بیان کرد: حسابداری امور مالی، حقوق ثبت اسناد و املاک، مدیریت عملیات امداد و نجات، شبکه‌های رایانه ای، عمران - ساختمان‌سازی، مدیریت دفتری، معماری - طراحی محیط بیرونی، ایمنی، سلامت و محیط زیست (HSE)، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، تربیت مربی پیش دبستانی، مدیریت بحران در اماکن، مددکاری اجتماعی – خانواده، امور گمرکی، حسابداری بهای تمام‌شده، فناوری اطلاعات - فناوری اطلاعات، الکترونیک صنعتی، مکانیک - تاسیسات حرارتی و برودتی، مدیریت کسب و کار، برق صنعتی از رشته‌های این دانشگاه است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر، مهندسی فناوری جوش، مشاوره املاک و مستغلات، طراحی و تکنولوژی دوخت، گریم - آرایش و پیرایش مو، مدیریت کسب و کار اینترنتی، روابط عمومی - رفتار اجتماعی و افکارسنجی، طراحی و الگوسازی پوشاک - لباس مجلسی و خانگی، مدیریت امور فرهنگی - برنامه‌ریزی فرهنگی، طراحی گرافیک- تصویرسازی، معماری - طراحی محیط داخلی، عمران - نقشه‌برداری، مدیریت امور اداری و منابع انسانی، خدمات حقوقی ارشاد و معاضدت قضایی، تربیت بدنی-مربی‌گری آمادگی جسمانی، بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، کنترل - ابزار دقیق، گیاه‌پزشکی - مدیریت تلفیقی آفات، باغبانی - گیاهان دارویی و معطر، تکنولوژی آموزش‌های فرهنگی و هنری، صنایع شیمیایی، مکانیک خودرو، حقوق تجاری بین‌المللی، حفاظت و پیشگیری از حریق و حوادث را دیگر کد رشته‌های این دانشگاه در دوره کارشناسی ناپیوسته عنوان کرد و گفت: در ۱۴ مرکز سراسر استان دانشجو پذیرش می‌شود. 

لک تصریح کرد: از ۱۴ تیرماه هم ثبت‌نام متقاضیان دوره کاردانی ناپیوسته آغاز خواهد شد که پذیرش در این مقطع بر اساس شرط معدل و بدون کنکور بوده و از سوی سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. 

وی از اعطای مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فارغ التحصیلان این دوره‌ها خبر داد و گفت: این دانشگاه در ۱۰۵ کدرشته محل ذکر شده دانشجو می‌پذیرد. 

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر به اهم مزایای تحصیل در دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره داشت و گفت: گام مؤثر در توسعه اشتغال مولد و دانش بنیان، توسعه شرکت‌های خلاق و نوآور، گسترش مهارت‌های موردنیاز بازار کسب و کار و نیز زمینه‌سازی مناسب برای نقش‌آفرینی بیش از پیش دانشگاه جامع علمی کاربردی در زیست‌بوم اقتصاد دانش بنیان کشور، شغل محور بودن رشته‌ها بر اساس نیازسنجی شغلی، تنها متولی نظام آموزش عالی مهارتی کشور، تدوین دوره‌های تحصیلی بر اساس نیازسنجی بازار کار، مهارت محوری و اشتغال‌پذیری رشته‌ها و پایین بودن هزینه‌های تحصیلی دانشجویان از جمله مزایاست.

وی تنوع و تخصصی بودن رشته ها، پذیرش بدون آزمون و بر اساس معدل کل دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به مدرک پیش دانشگاهی، تدوین رشته‌های تخصص ویژه شاغلین و کارکنان دولت، دارای تنوع رشته‌های مهارتی و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان و با هر نوع دیپلم و دارای مدرک معتبر مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را از دیگر مزایای تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از دروس کلیه رشته‌های آموزش علمی – کاربردی به صورت عملی می‌باشد و رشته‌های دانشگاه علمی کاربردی، با عنوان‌های کارشناسی حرفه ای، مهندسی فناوری، کاردانی حرفه ای، کاردانی فنی ارائه می‌گردد، این رشته‌ها متناسب با آمایش منطقه‌ای و زمان حال تدوین گردیده‌اند و برای اولین بار در سال ۱۴۰۱ رشته‌هایی متناسب با نیاز آینده شغلی پیش بینی گردیده است که به نوعی یک نیاز آفرینی می‌باشد، همچون رشته‌هایی  مدیریت کسب و کار اینترنتی و حقوق تجاری بین المللی. 

لک بیان کرد: همچنین متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۷۷۳۳۴۴۱۳۷۰ تماس حاصل فرمایند و یا به سایت www. sanjesh. org مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول