اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مسؤولان باید از ظرفیت شورای فرهنگی در رفع مشکلات بهره ببرند

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان تهران گفت: تمام مسؤولان باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی از شورای فرهنگی عمومی استفاده کرده و از این ظرفیت مهم و سرمایه بزرگ، در رفع مشکلات فرهنگی جامعه بهره ببرند.

مسؤولان باید از ظرفیت شورای فرهنگی در رفع مشکلات بهره ببرند

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در جلسه شورای فرهنگی شهرستان‌های استان تهران که در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) ورامین برگزار شد، اظهار کرد: تحولات فرهنگی، تحولاتی بسیار سنگین، پرهزینه و زمانبر است و دستیابی به اهداف فرهنگی کار سهلی نیست، هدف الهی برای برپایی قسط و عدل با رسالت هزاران نفر از انبیاء الهی آن هم باقدرت و اختیارات زیاد، در زمان طولانی دنبال شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی مردم ایران منشاء بسیاری از تحولات فرهنگی در کشور بوده و به واسطه این انقلاب الهی، کشور موفقیت‌های بسیاری را تجربه کرده و البته کارهایی نیز بر روی زمین مانده که باید با امید و نگاه درست به هدف، آن را دنبال کنیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی استان تهران تأکید کرد: هر قدر دستگاه حکمرانی به ارزش‌های والای دینی، اخلاقی و انقلابی آراسته باشد، در دست‌یابی به اهداف فرهنگی موفق‌تر عمل می‌کند که البته دست یابی به این مهم کار ساده‌ای نیست، اگر شخصیتی مانند امام راحل و رهبر معظم انقلاب در رأس هرم نظام قرار دارند، به سهولت نمی‌توان یک جریان ناب در تراز قرآن و اسلام خلق کرد از این رو رهبر معظم انقلاب بارها فرموده‌اند که در ایران انقلاب اسلامی شکل گرفته ولی هنوز دولت اسلامی تشکیل نشده است.

ابوترابی فرد با تأکید بر این که هدف در مسیر فرهنگی باید بزرگ دیده شود، بیان کرد: اگر هدف در تحقق دولت اسلامی کوچک دیده شود، در این مسیر به سهولت ناامید می‌شویم، حداقل ویژگی یک دولت اسلامی باید قیام قسط و عدل در جامعه باشد که اگر دولت اسلامی شکل نگیرد، جامعه اسلامی نیز تشکیل نمی‌شود.

وی با اشاره به این که شورای فرهنگ عمومی ارکان کلیدی فعالیت ائمه جمعه است، ادامه داد: بدون تردید نقش تشکیلات و نهادها در تحقق اهداف انقلاب بسیار مهم است و گاهی یک نهاد بدون برخورداری از اعتبارات ویژه، منشاء تحولات جدی در جامعه می‌شود که یکی از این نهادها، شورای فرهنگ عمومی است .

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی با مسؤولیت ائمه جمعه و فرمانداران و سایر مسؤولان شهر، شهرستان و استان، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در ارتقاء تعامل، هماهنگی و ارتباط بین مسؤولان یک بخش و شهر و شهرستان و استان با یکدیکر در حوزه مسائل فرهنگی بر عهده دارد.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: شورا یک ظرف نیست بلکه ظرفیتی است که ابتدا باید جایگاه آن را حفظ کرد و با تعامل هر چه بیشتر اعضا، از ظرفیت‌های موجود در آن به درستی بهره برد.

وی با بیان این ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی مسؤولان اجرایی عضو آن هستند، ابراز کرذ: بازوی اجرای مصوبات این شورای، تمام مسؤولان اجرایی عضو آن هستند، ما در جلسات شورای فرهنگ عمومی با علما و فضلای حوزه جلسه نداریم بلکه با مقامات و مسؤولان اجرایی آن شهر و شهرستان جلسه داریم که از توان اجرایی برخوردارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران تأکید کرد: البته باید توجه داشت که نباید فراتر از ظرفیت شورای فرهنگی عمومی انتظار داشت و نمی‌شود قسمت قابل توجهی از مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه را برطرف کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: این فرصت مهمی است که تمام مسؤولان باید در حوزه‌های مختلف فرهنگی از آن استفاده کرده و از این ظرفیت مهم و سرمایه بزرگ، در رفع مشکلات فرهنگی جامعه بهره ببرند. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول