اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

ایجاد نخستین شتاب‌دهنده‌های فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود و سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از ایجاد نخستین شتاب‌دهنده‌های فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود و سمنان خبر داد و گفت: هدف از این کار، شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در بخش رسانه است.

ایجاد نخستین شتاب‌دهنده‌های فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود و سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس عبداللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تأسیس نهاد انقلابی شورای عالی تبلیغات اسلامی کشور در یکم تیرماه در سال ۱۳۶۰ توسط امام راحل، به تشریح برنامه‌های هفته تبلیغ و اطلاع‌رسانی در استان سمنان پرداخت.

وی با تشریح کارکرد سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: بسیاری از افراد کارکرد سازمان تبلیغات را نمی‌دانند که دلیل آن مهجوریت نهادهای دینی و حوزوی و اطلاع‌رسانی ضعیف خود ما است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به حکم رهبر معظم انقلاب به حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: رهبری در این حکم تأکید دارند که یکی از مهم‌ترین رویش‌های انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این سازمان است.

عبداللهی با تأکید بر اینکه هر نظامی ساختارهای تحولی خود را می‌خواهد و هر کسی دنبال یک تحول اجتماعی است، در ساحت کلان حتماً باید به این نکته فکر کرده باشد، گفت: امام راحل یک عنصر تمدن‌اندیش و تمدن‌ساز است و ساختارسازی‌های امام راحل بسیار اهمیت دارد و در این موضوع تحقیقات و پژوهش‌هایی نشده است.

وی عنوان کرد: یکی از ساختارسازی‌های امام راحل تأسیس شورای عالی تبلیغات اسلامی است که یک دهه بعد تبدیل به سازمان تبلیغات اسلامی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: رهبری انقلاب در حکم خود بر رسالت‌ها و مأموریت‌های این سازمان و تبیین و عرضه فکر و فرهنگ اسلامی با توجه به نیازهای روز و نوآوری در ادبیات و رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فکری، فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب که به‌منظور تهی کردن عقبه دینی، مردمی و انقلابی صورت می‌گیرد تأکید داشته و ما دنبال تحقق این راهبرد هستیم.

عبداللهی با اشاره به راهبردهای اساسی سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس منویات رهبری انقلاب، تصریح کرد: راهبری زیست‌بوم فرهنگی و تبلیغی، عدول از تصدی‌گری به راهبری کنش‌گران اجتماعی، مردمی‌سازی تبلیغات، رویکرد مسأله‌محوری و اجتماعی‌سازی تبلیغ و توسعه شبکه عقلانیت و کادرسازی راهبردهای ما در این راستا است.

استقرار مبلغان در ۷۵ روستای استان سمنان

وی با تأکید بر اینکه تحول در شبکه امامت و ساختارسازی و کادرسازی مورد توجه است، گفت: در شبکه تبلیغ، مبلغان اعزامی از داخل و خارج استان سمنان در مناسبت‌های تبلیغی حضور پیدا می‌کنند و بخش استقرار نیز مبلغان مستقر در ۷۵ روستای استان و خانه‌های عالم تبلیغ دین می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به نهاد امامت و مسجد نیز اشاره کرد و گفت: دبیرخانه امور مساجد استان در مردادماه سال ۱۴۰۰ به اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان تنفیذ شد و ساماندهی امور مساجد انجام می‌شود.

عبداللهی ادامه داد: هم‌افزایی در همه حوزه‌های محلات با مرکزیت مسجد و پیگیری موضوعات مربوط به مساجد استان سمنان در قالب قرارگاه پیامبر اکرم (ص) به ریاست نماینده ولی فقیه در استان، دبیری سازمان تبلیغات اسلامی و مدیریت اجرایی سپاه انجام می‌شود.

وی به شبکه تشکل‌های دینی اشاره کرد و افزود: بیش از ۸۰۰ هیأت ثبت شده و ۶۰ کانون فرهنگی تبلیغی و یک مدرسه صدرا در استان سمنان فعال هستند و تلاش داریم تعداد مدارس صدرا را افزایش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به اداره قرآنی این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: همایش تجلیل از فعالان و چهره‌های قرآنی استان سمنان برگزار شد و اداره کل بانوان با رویکرد عفاف، حجاب و آسیب‌های اجتماعی و جمعیت و... ایجاد شده است و بخش برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌شود.

۵۰ درصد پست‌های سازمانی تبلیغات اسلامی خالی است

عبداللهی به ایجاد دفتر اداره تبلیغات اسلامی در بخش بیارجمند و بسطام و راه‌اندازی مجدد دفتر ایوانکی اشاره و بیان کرد: ۵۰ درصد پست‌های سازمانی ما خالی است و با بهره‌گیری از توان طلبه‌ها، هیأت‌ها و فعالان مردمی این پست‌ها را اداره می‌کنیم که باید سازمان امور اداری و استخدامی به این سازمان توجه کند.

وی به برنامه‌های هفته تبلیغ نیز اشاره کرد و گفت: تجلیل از چهره‌های قرآنی استان، ایجاد هشت پایگاه اجتماعی، ۶ پایگاه در سمنان و دو پایگاه در دامغان و شاهرود و خاص مسأله‌های آسیب‌های اجتماعی و رونمایی از جامعه وعاظ استان از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از راه‌اندازی نخستین شتاب‌دهنده فرهنگی و رسانه‌ای در شاهرود و سپس در سمنان خبر داد و عنوان کرد: این کار مهم‌ترین اقدام این هفته محسوب می‌شود و هدف ویژه آن، شناسایی استعدادهای نوجوانان و جوانان در رسانه و کمک گام به گام برای قوی‌تر و حرفه‌ای شدن این استعدادها و ظرفیت‌های آن است.

تأسیس کلینیک فرق و مذاهب در سمنان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از تأسیس کلینیک فرق و مذاهب در شهر سمنان خبر داد و گفت: این کلینیک مشاوره تخصصی به آسیب‌دیدگان فرق و مذاهب ارائه می‌دهد.

عبداللهی تصریح کرد: همچنین مجموعه کلینیک تخصصی در حوزه خانواده طراحی شده است که در شاهرود تأسیس می‌شود و تبدیل به شبکه در سراسر استان سمنان خواهد شد؛ کلینیک تخصصی مهدا در راستای ازدواج و خانواده و تسهیل واسطه‌گری ازدواج تشکیل می‌شود.

وی به برپایی اجتماع فعالان هیأت‌های مذهبی استان سمنان در روز ۳۱ خردادماه در شهمیرزاد اشاره کرد و افزود: در این همایش مدیران کشوری و استانی حضور دارند و با همکاری بسیج مداحان و نهادهای انقلابی این برنامه اجرا می‌شود و یکم تیرماه نیز تجلیل از چهره‌های شاخص تبلیغی در برنامه است.

عبداللهی تأکید کرد: در زمان ورود ما به سازمان تبلیغات اسلامی سقف دریافتی طلاب تبلیغی مستقر ۹۰۰ هزار تومان بود و امروز به ۲ میلیون تومان رسیده است که با حمایت مسؤولان استانی انجام شد.

وی گفت: از ۱۰۰ درصد بودجه ردیف پنج، ۴۰ درصد خرج مبلغان روستایی می‌شود که به ائمه جماعت شهری پرداختی صورت نمی‌گیرد و ۴۰ درصد دیگر بودجه خرج توسعه و جهش کمی و کیفی مناسبت‌های مذهبی می‌شود که ۱۰۰ درصد آن را به هیأت‌ها دادیم و ۲۰ درصد بودجه باقیمانده را صرف عملیات فرهنگی کردیم که ۱۰ کارگاه آموزشی در حوزه ازدواج و طلاق در استان سمنان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: این اداره کل جوان‌ترین ساختار اجرایی کشور و استان را دارد که جوان متولد ۱۳۷۵ رئیس اداره شهرستان است و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی فعال‌ترین اداره کل استان سمنان هستیم؛ تمام ساختارهای ما رو به رشد و توسعه است و به مردم کمک می‌کند.

انتهای پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول