اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه معرفی شد

«رضا داودی» با حکم اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مدت دو سال به‌عنوان عضو اصلی هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه منصوب شد.

مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با حضور مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برگزار شد.

علی‌رضا کاکاوند مدیرعامل سابق شرکت آبفا استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه طی دو سال گذشته، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین کارها در وزارت نیرو ادغام شرکت‌های آبفا شهری و روستایی بود که به حمدالله در استان کرمانشاه با وجود همکاری که در  شرکت آبفا استان بود این ادغام با کمترین مشکل انجام شد.

*ذخایر آبی کرمانشاه رو به کاهش است

وی ادامه داد: متأسفانه ذخایر آبی ما در استان کرمانشاه رو به کاهش است و این کاهش را در آبدهی سراب قنبر شهر کرمانشاه از ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۱۶ لیتر بر ثانیه شاهد هستیم.

مدیرعامل سابق شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: منابع آبی عظیمی در استان وجود دارد که در صورت رفع موانع مالی با وجود این منابع از نظر آب شرب در استان به موقعیت مناسبی خواهیم رسید.

وی گفت: با مطرح شدن بحث جهاد آبرسانی در وزارت نیرو و منعقد شدن قرارداد آبرسانی با سپاه پاسداران شاخص بهره‌مندی آب روستایی در استان کرمانشاه که اکنون ۸۳ درصد است در پایان سال ۱۴۰۱ به ۹۰ درصد خواهد رسید.

منوچهر فخری معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز با اشاره به چالش‌های جدی در حوزه آب شرب کشور و استان، اظهار کرد: خوشبختانه تشکیل قرارگاه عملیات آب شرب شهر کرمانشاه که به صورت هفتگی برگزار می‌شود موجب به مدار آمدن خط اضطرار سد گاوشان برای این شهر شد.

وی ادامه داد: ما در سال گذشته تنش‌های آبی بسیاری داشتیم که با تلاش همکاران شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای استان بسیاری از این مشکلات مرتفع شد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: امسال بسیاری از چاه‌های ادارات کرمانشاه در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفت و با حفر چاه‌های جدید و به مدار آمدن سد گاوشان تا حدودی این موضوع مدیریت شد.

وی گفت: باید منابع آبی را در حوزه توزیع مدیریت کنیم و همچنین مردم شریف استان هم باید مدیریت بهینه مصرف را مدنظر قرار دهند تا بتوان مسایل و مشکلات را مدیریت کرد.

*شاخص استفاده از پساب در کرمانشاه را باید به حد مطلوب رساند

مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز، اظهار کرد: با طرح‌هایی که شرکت مهندسی در دست اقدام دارد حرکت خوبی در شرکت‌های آب و فاضلاب کشور انجام خواهد شد.

وی موضوع توسعه شبکه فاضلاب و جمعیت تحت پوشش آن در استان کرمانشاه را از جمله مسائل مهم شرکت آبفا استان کرمانشاه دانست که باید مدنظر قرار گیرد، افزود: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه باید از محل واگذاری پساب به صنایع سرمایه‌گذاری در این حوزه را جبران کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: صنایع باید در حد امکان از آب شرب تامین نشود و بتوان از پساب استفاده کرد و شاخص استفاده از پساب در استان کرمانشاه را به حد مطلوب رساند.

رضا داودی مدیرعامل جدید شرکت آبفا استان کرمانشاه در ادامه این مراسم، اظهار کرد: تنش آبی استان از یک ماه گذشته آغاز شده است و امیدواریم با برنامه‌های که در دست اقدام داریم بتوان مشکلات را به حداقل رساند.

وی گفت: در حوزه روستایی با طرح جهاد آبرسانی که سهم استان ما از این طرح آبرسانی به ۳۴۹ روستا است تا دو سال آینده شاخص بهره‌مندی آب روستایی به ۹۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل جدید شرکت آبفا استان کرمانشاه تصریح کرد: در حوزه شهری با تنش‌هایی در شهر کرمانشاه و برخی دیگر از شهرهای استان مواجه هستیم که برنامه‌هایی برای رفع این مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه ۷ تصفیه‌خانه فاضلاب در دست اقدام و ۱۶ تصفیه‌خانه در مدار بهره‌برداری قرار دارد که امیدواریم با بهره‌برداری از این ۷ تصفیه‌خانه بتوان وضعیت بخش فاضلاب استان را سامان داد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم از تلاش‌های علیرضا کاکاوند مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قدردانی و رضا داودی با حکم اتابک جعفری مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به مدت دو سال به‌عنوان عضو اصلی هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان کرمانشاه منصوب شد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول