اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

53 پرونده قصور پزشکی در چهارمحال و بختیاری منجر به محکومیت شد/ «زنان و زایمان» در صدر شکایات

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴۳ مورد قصور پزشکی در استان گزارش شده که از این تعداد ۹۰ مورد تبرئه و ۵۳ مورد محکوم شدند.

53 پرونده قصور پزشکی در چهارمحال و بختیاری منجر به محکومیت شد/ «زنان و زایمان» در صدر شکایات

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حمیدرضا نظیفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پزشکی قانونی در چهارمحال و بختیاری در هفت شهرستان مرکز فعال معاینات سرپایی و تنها در شهرستان لردگان و شهرکرد واحد معاینه اجساد را دارد، همچنین مرکز معاینات شهرستان‌های کوهرنگ، بن و خانمیرزا به زودی فعال خواهد شد.

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی چهارمحال و بختیاری افزود: مشکلاتی نظیر کمبود کادر پزشکی یکی از موانع مهم راه‌اندازی مراکز معاینات پزشکی قانونی در این شهرستان‌ها است.

 وی ادامه داد: ۱۲۱ نفر در چارت سازمانی در پزشکی قانونی مشغول فعالیت هستند که تنها ۴۰ نفر از این افراد را پزشکان تشکیل می‌دهند یعنی با یه یک‌سوم ظرفیت نیرو به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

نظیفی ادامه داد: فضای فیزیکی نیز یکی دیگر از مشکلات این سازمان است که در شهرستان‌ها در مکان‌های امانی فعالیت می‌کنیم البته تا پایان امسال مرکز پزشکی قانونی بروجن ساخته خواهد شد.

وی کل پرونده‌های سال گذشته را ۲۸ هزار و ۷۶۰ پرونده دانست و گفت: ۲۵ هزار و ۲۱۳ پرونده معاینه سرپایی، ۸۸۰ معاینه جسد، ۲ هزار و ۱۷۲ پرونده آزمایشگاهی و ۴۹۷ پرونده در کمیسیون بررسی شد.

۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی به دلیل نزاع و تصادفات است 

مدیرکل سازمان پزشکی قانونی استان ادامه داد: ۵۰ درصد مراجعه‌کنندگان به پزشکی قانونی بر اثر نزاع و تصادفات می‌باشد که قابل پیشگیری است.

۱۴۳ پرونده قصور پزشکی بررسی شد

نظیفی با بیان اینکه ۲ دستگاه نظام پزشکی و پزشکی قانونی تخلفات قصور پزشکی را پیگیری می‌کنند، اظهار داشت: ۱۴۳ مورد قصور پزشکی در استان گزارش شده که از این تعداد ۹۰ مورد تبرئه و ۵۳ مورد محکوم شدند.

بیشترین پرونده‌های قصور پزشکی مربوط به کدام حوزه‌ها است؟

 وی گفت: حوزه زنان و زایمان، جراحی عمومی، دندانپزشکی، جراحی پلاستیک و ارتوپد به ترتیب بیشترین حوزه‌ها در مراجعه به پزشکی قانونی بر اثر قصور پزشکی هستند.

نظیفی در پایان با بیان اینکه استان باید در خودکشی دخالت کند، اظهار داشت: در آمار مرگ ناشی از مواد مخدر میانه جدول هستیم اما در مرگ ناشی از سوختگی، دیگرکشی و سلاح سرد بهترین وضعیت را در کشور داریم.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول