اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

790 پست در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری خالی است

معاون قضایی دادگستری کل چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۲۶ پست مصوب در چارت سازمان قضایی وجود دارد که ۴۱ درصد از این پست‌ها و همچنین ۴۷ درصد از ۱۴۰۰ پست مصوب اداری دستگاه‌های قضایی بلاتصدی است.

790 پست در دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری خالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، کامران میرحاجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۲۶ پست مصوب در چارت سازمان قضایی وجود دارد که تنها ۱۹۳ قاضی مشغول فعالیت هستند و ۱۳۳ پست یعنی ۴۱ درصد از پست‌ها بلاتصدی است.

معاون قضایی دادگستری چهارمحال و بختیاری افزود: یک‌هزار و ۴۰۰ پست مصوب اداری در دستگاه‌های قضایی وجود دارند که تنها ۷۴۳ کارمند شاغل و ۶۵۷ پست یعنی ۴۷ درصد بلاتصدی هستند.

میرحاجی با بیان اینکه ۱۷۰ شعبه در دادگاه و دادسراها وجود دارد، اظهار داشت: ۲۷۵ کمیسیون نهاد شبه قضایی با ۱۵۳ قاضی مشغول فعالیت هستند که این کمیسیون‌ها عمدتاً خارج از وقت اداری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ هزار و ۵۴۴ پرونده در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون‌ها بررسی شده و برای بیش از ۵۱ هزار فقره رای صادر شده است، بیان داشت: ۲۴۸ هزار و ۷۴۸ پرونده در سال گذشته ورودی و ۲۴۳ هزار و ۷۲۶ پرونده خروجی دادگستری بوده است همچنین در شورای حل اختلاف ۳۱۹ هزار و ۳۵۸ پرونده وارد و ۳۱۴ هزار و ۴۸۹ فقره مختومه اعلام شد.

افزایش ۳ درصدی استفاده از ابلاغ الکترونیکی

معاون قضایی دادگستری استان ادامه داد: ابلاغ الکترونیکی در سال ۹۹، ۸۵ درصد و در سال گذشته ۸۸ درصد است که استفاده از این ابلاغ سه درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تنها ۲۰۰ پرونده معوقه‌ وجود دارد که فقط یک رای برایشان صادر شده و پرونده معوقه محسوب می‌شود، افزود: ۱۷ هزار و ۵۹۱ پرونده در سال گذشته جزو پرونده‌های معوق بودند که در سال جاری به ۲ هزار و ۱۳ فقره کاهش پیدا کردند.

میرحاجی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۲۳۶ پرونده در شورای حل اختلاف بررسی و ۳۶ درصد پرونده‌ها به سازش ختم شد، گفت: سال گذشته ۹ پرونده قتل و در ۳ ماهه اول امسال نیز ۶ فقره پرونده قتل در شورای حل اختلاف به سازش ختم شد که ۷۰ هیئت صلح در شهرستان شهرکرد با ۸۰۰ نفر از معتمدین، روحانیون و ریش‌سفیدان به عنوان سفیر صلح ابلاغ گرفتند.

وی درخواست اعمال ماده ۴۷۷ یا درخواست خلاف شرع بین بودن احکام را یکی از درخواست‌های زیاد مردم دانست و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۵۶۵ درخواست در این موضوع داشتیم که یک هزار و ۵۱۱ درخواست بررسی و یک هزار و ۴۳۵ فقره رد شدند و تنها ۷۶ پرونده خلاف شرع بین در کمیسیون تهران مشخص و از این تعداد نیز کمتر از ۲۰ فقره پذیرش شد.

معاون قضایی دادگستری کل استان در پایان به مشکلات سازمان قضایی اشاره کرد و گفت: کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات عدیده دادگاه‌ها است که برای رفع این مشکل ساختمان دادسرا در میدان دفاع مقدس شهرکرد در حال ساخت است و تاکنون ۱۵ درصد و ساختمان لردگان نیز ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساختمان بروجن نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول