اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

انتقاد امام جمعه «انار» از احداث یک کمربندی

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به معضل ایجاد کمربندی در کنار مسجد امام سجاد(ع)، گفت: مسیر ورودی کمربندی باید به گونه‌ای طراحی شود که مردم، مسافران و رانندگان بتوانند به شهر وارد شده و از جاذبه‌ها و امکانات شهر استفاده و بهره ببرند و اقتصاد مردم رونق پیدا کند.

انتقاد امام جمعه «انار» از احداث یک کمربندی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان انار، حجت‌الاسلام حسن منتظری امام جمعه شهرستان انار اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی پروژه پل تقاطع، عدم تأمین اعتبار بوده که موجب شده ۱۱ سال به طول بینجامد؛ از طرفی احداث کمربندی در کنار مسجد امام سجاد(ع) نیز شهرستان انار را متروکه کرده است.

وی گفت: پل تقاطع شهرستان انار یکی از طرح‌های ملی و مرکز ثقل جاده‌های ترانزیتی است که یک مسیر این پل به کرمان- زاهدان- سیستان و بلوچستان و مسیر دیگر آن به هرمزگان و بندرعباس می‌رسد. این کمربندی از سال ۹۰ شروع شده اما قریب به ۱۱ سال معطل مانده است .بیشتر پروژه‌ها در مسیر استان یزد و شهرهای میبد، اردکان و ... در مدت زمانی کمتر از دو سال به اتمام و بهره‌برداری می‌رسند؛ با این حال جای سوال و نگرانی وجود دارد که چرا پروژه‌ای به این مهمی در شهرستان انار باید این همه سال به طول بینجامد.

امام جمعه شهرستان انار تصریح کرد: کند بودن روند اجرای پروژه و بروز تصادف‌های مرگبار در این مسیر، نارضایتی مردم را به‌دنبال داشته است.

منتظری در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به مشکلات این پروژه، عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی این پروژه عدم تأمین اعتبار از سوی دولت‌ها است که از اواخر دولت دهم، دو دوره دولت یازدهم و دوازدهم و نیز دولت آقای رئیسی هنوز مورد بحث است و اعتبار قابل توجهی به این پروژه اختصاص داده نشده تا شاهد اتمام و بهره‌برداری آن باشیم.

وی ادامه داد: بارها در خطبه‌های نمازجمعه و در جلسات شورای اداری این موضوع به مسؤولان گوشزد و پیگیری شد. اما متأسفانه به‌رغم مطالبه جدی از سوی مردم اقدام درخوری انجام نگرفته است. مطالبه عمومی حتی در جلسه معارفه فرماندار جدید شهرستان انار هم مطرح شد.

امام جمعه شهرستان انار با اشاره به معضل ایجاد کمربندی در کنار مسجد امام سجاد (ع)، بیان کرد: انار یک شهرستان آرام و به دور از معضل ترافیکی بود، اما متأسفانه با احداث کمربندی قبل از مسیر ورودی به این شهرستان، عملاً شهر به یک متروکه تبدیل شده است.

منتظری یادآور شد: طراحی کمربندی به گونه‌ای است که مسافران و رانندگان وارد شهر نمی‌شوند و همین امر سبب شده است تا مراکز خدماتی از جمله رستوران‌ها، مغازه‌ها، آپاراتی‌ها، تعمیرات خودرو و موارد مشابه دچار رکود شده و حتی به تعطیلی کشانده شود و به درآمد و معیشت مردم  لطمات سنگینی وارد شود .همگی واقف هستیم که  احداث کمربندی الزامی است اما طراحی و جانمایی آن باید به گونه‌ای باشد که یک شهر را به رکود نکشاند.

وی در ادامه با اشاره به نقایص طرح کمربندی گفت: انار در کشور جزو کم‌باران‌ترین شهرهای ایران است و همین موضوع موجب شده تا از نعمت کشاورزی بی‌نصیب بماند. از طرفی دارای اماکن تاریخی، باستانی و مذهبی زیادی است و بخشی از درآمد مردم از حضور گردشگران و مسافران تامین می‌شد که با احداث کمربندی این درآمد حاصل از گردشگری به شدت کاهش یافته و خسارت‌های سنگینی به مردم وارد شده است.

امام جمعه شهرستان انار در پایان افزود: مسیر ورودی کمربندی باید به گونه‌ای طراحی شود که مردم، مسافران و رانندگان بتوانند به شهر وارد شده و از جاذبه‌ها و امکانات شهر استفاده و بهره ببرند و از ورود و استفاده آن‌ها از امکانات و خدمات نیز اقتصاد مردم رونق پیدا کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول