اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

تخصیص ۲۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در آستارا

تخصیص ۲۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی، پی‌گیری مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش، برنامه‌ریزی برای اوقات‌فراغت و ضرورت ایمن‌سازی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در برابر ویروس کووید ۱۹ ازجمله مباحث مطرح شده در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آستارا بود.

تخصیص ۲۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، فرماندار شهرستان آستارا ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در محل سالن جلسات آموزش و پرورش اظهار کرد: برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان باید برنامه‌ریزی داشته باشیم و دراین‌خصوص آموزش و پرورش و بسیج برنامه‌های خوبی دارند. 

عنایت رضایی‌پور خواستار پی‌گیری مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا شد و گفت: در جریان سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان آستارا دو میلیارد تومان برای تجهیز مدارس مصوب شد که در صورت پی‌گیری و تخصیص آن مشکل بسیاری از مدارس حل می‌شود. 

نماینده عالی دولت در شهرستان آستارا با بیان اینکه در آستانه شروع سال تحصیلی جدید و بازگشایی تمام‌حضوری مدارس قرار داریم، افزود: آموزش و پرورش ضمن‌تشکیل ستاد ثبت‌نام با همکاری بازرگانی و اتاق اصناف برای کارگروه سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزی و لباس فرم مدارس برنامه‌ریزی داشته باشد. 

رضایی‌پور با اشاره به اینکه حاکمیت یک تفکر و اندیشه برای مدت طولانی در یک سازمان یا اداره موجب رکود فعالیت‌ها شده و مانعی برای ظهور و بروز افکار نو می‌شود، گفت: در مجموعه آموزش و پرورش به شما اعتماد کرده‌ایم و اولین انتظار ما تغییر، جابه‌جایی و دمیدن روحیه تازه در بین نیروها است. 

تخصیص ۲۲۵ میلیون تومان برای اجرای طرح شهید سلیمانی در آستارا 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان میزان اعتبار تخصیص‌یافته برای اجرای طرح شهید سلیمانی را ۲۲۵ میلیون تومان دانست و اظهار کرد: در قالب این طرح دو فضای ورزشی اعم‌از زمین چمن و زمین ساحلی در مدارس شهید نواب و قدس احداث می‌شود. 

بیژن خالقوردی‌پور با اشاره به وجود ۲۷ فضای آموزشی و ورزشی با بافت قدیمی و تخریبی در سطح شهرستان آستارا تصریح کرد: درخصوص نوسازی مدارس سینای چلوند، کمیل خسرومحله و شهید مرحبا مکاتباتی با اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از دانش‌آموزان شهرستان آستارا در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، افزود: این وظیفه ما است که از مؤسسان مدارس غیردولتی حمایت کنیم و درخصوص اخذ تأییدیه نوسازی مدارس غیردولتی در تلاش هستیم تا از مهندسان بومی استفاده شود. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نظافت و رنگ‌آمیزی محیط اداره، بازرسی از مدارس با حضور جمع‌دار اموال، مسئول مالی و حراست، تشکیل ستاد ثبت‌نام سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و برنامه‌ریزی برای اوقات‌فراغت دانش‌آموزان را از دیگر اقدمات صورت‌گرفته عنوان کرد. 

دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی در برابر ویروس کرونا ایمن شوند 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، تعداد افرادی که دُز چهارم ویروس کرونا را دریافت کرده‌اند ۱۹۷ نفر دانست و اظهار کرد: در تزریق دُز سوم واکسن کرونا با مشکل مواجه بوده و در سطح استان گیلان در جایگاه آخر قرار داریم. 

فرید بصیری‌مقدم با بیان اینکه از هشت‌هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز گروه سنی پنج تا ۱۲ سال، یک‌هزار و ۲۳۵ نفر تاکنون دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: سال تحصیلی جدید را پیش‌رو داریم و برای جلوگیری از فعال شدن دوباره ویروس کرونا باید نسبت به ایمن دانش‌آموزان اقدام شود. 

محمد داوری مسئول نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، تعداد سوادآموزان دوره‌های نهضت سوادآموزی را ۶۴۷ نفر دانست و اظهار کرد: آموزش این تعداد سوادآموز برعهده ۷۱ آموزش‌دهنده در سه دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول