اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

ساخت ربات انسان‌نما و محصولات مکاترونیک در خانه خلاق و نوآوری موسیتو

خانه خلاق و نوآوری موسیتو بستری را برای فعالیت‌های خلاقانه در حوزه مکاترونیک و هوش مصنوعی فراهم کرده است.

ساخت ربات انسان‌نما و محصولات مکاترونیک در خانه خلاق و نوآوری موسیتو

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانه خلاق و نوآوری موسیتو سعی دارد با ایجاد یک بستر مناسب فرآیند ساخت، تولید و توزیع محصولات در حوزه مکاترونیک و هوش مصنوعی را تسهیل و توسعه ببخشد.

ساخت ربات انسان‌نما

خانه خلاق و نوآوری موسیتو به‌صورت تخصصی در موضوعاتی از قبیل سیستم‌های هوشمند در حوزه مدیریت انرژی و منابع انسانی، پردازش‌های عظیم، کلان داده، شبکه‌های عصبی و حس‌گرها فعالیت می‌کند و تاکنون چندین طرح را به نتیجه رسانده است.

ربات موسیتو یک ربات انسان‌نما با 34 درجه آزادی در این خانه و نوآوری ساخته شده است. سیستم مدیریت گلخانه صنعتی، نرم‌افزار آموزش کد نویسی و سیستم کنترل مصارف خانگی از دیگر محصولات خانه خلاق و نوآوری موسیتو هستند.

خانه خلاق و نوآوری موسیتو 4 شرکت خلاق دارد که در فضای مشترک 600 متری مشغول به کار هستند، برای شرکت‌های خلاق عضو این خانه خلاق و نوآوری علاوه بر اختصاص فضای کار و کارگاه‌های اشتراکی، دوره‌های تخصصی کار با تجهیزات، مدیریت زمان، منابع انسانی و تیم سازی نیز برگزار می‌شود.

رشد خانه‌های خلاق و نوآوری

محسن توکلی مدیر خانه خلاق و نوآوری موسیتو با بیان اینکه فعالیت‌های خانه‌های خلاق و نوآوری تأثیر مستقیمی در اقتصاد دارند، گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد خانه‌های خلاق و نوآوری با حمایت‌های ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بوده‌ایم.

خانه‌های خلاق و نوآوری، به‌عنوان پلتفرم اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استفاده از توان‌بخشی خصوصی برای اجرایی سازی آیین‌نامه‌ها، سیاست‌گذاری، تسهیل گری و حمایت از شکل‌گیری زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، از طریق کمک به ایجاد زیرساخت، تسهیلات مالی، مشاوره، توانمندسازی و حمایت‌های معنوی در مسیر توسعه محصولات، خدمات و بازار فناوری‌های نرم و صنایع خلاق هستند.

خانه خلاق و نوآوری موسیتو سعی دارد با حمایت ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محصولاتی مفید و توسعه یافته‌ای در حوزه مکاترونیک و هوش مصنوعی تولید کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول