اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۸ سال انتظار برای تخصیص اعتبار زیبنده نیست/ ضرورت تکمیل ورزشگاه شهید «شهپر»

استاندار خراسان‌جنوبی به مشکلات ورزشگاه شهید «شهپر» اشاره کرد و گفت: اینکه پروژه‌ای از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، اصلاً زیبنده نیست لذا باید با تأمین اعتبار لازم از محل متمم سفر و یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

۸ سال انتظار برای تخصیص اعتبار زیبنده نیست/ ضرورت تکمیل ورزشگاه شهید «شهپر»

به گزارش خبرگزراری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان‌جنوبی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: موفق شدن در تحقق آرمان‌های متعالی انقلاب اسلامی، حضور سازنده ما در کشورهای جهان اسلام و منطقه و برقراری عدالت در دنیا، همه در گرو تعلیم و تربیت انسان‌های انقلابی است.

وی بیان داشت: اگر نظام آموزش و پرورش ما بتواند نسل جدید را در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند، ما خواهیم توانست آرمان‌های نظام را محقق کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید جامعه را به حیات طیبه برساند، مطرح کرد: پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی باید مهم‌ترین خروجی و نتیجه تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش ما باشد.

قناعت متذکر شد: اگر در این زمینه کمتر توفیق داشته‌ایم، باید برنامه‌ها و عملکردمان را مورد بازنگری و ارزیابی قرار دهیم و آسیب‌شناسی کنیم.

وی با اشاره به امام علی(ع) و شاهد مثال زنبور که با نشستن روی گل شهد می‌مکد و در نهایت عسل تولید می‌کند، تبیین کرد: چون بنیان و اساس آموزش و پرورش ما اسلامی است لذا باید خروجی آن هم جوانان متدین، متقی، آزاده، عالم، انقلابی و جهادی باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه سند تحول آموزش و پرورش، چشم‌اندازی روشن و افقی ترسیم شده دارد، گفت: اگر عزم و اراده قوی باشد و تلاش و پیگیری لازم هم صورت بگیرد، قطعاً ما خواهیم توانست این سند را محقق کنیم و از نتایج آن بهره‌مند شویم.

قناعت به شعار سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» اشاره و تصریح کرد: آموزش و پرورش علاوه بر رویکرد تعلیمی، تربیتی، اعتقادی و عبادی، باید ساحتی دانش‌بنیان و فناورانه نیز داشته باشد.

وی از اوقات فراغت دانش‌آموزان به عنوان یک فرصت مطلوب یاد کرد و اظهار داشت: شعار «هر دانش‌آموز، یک مهارت» شعاری کلیدی و زیبنده است که باید در همین فرصت تعطیلات تابستان به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در گذشته افراد دارای مدرک تحصیلی کمتر و فنی کار و متخصص بیشتر داشتیم اما از آفت‌های تمدن همین است که مدرک‌گرایی افزایش یافته و افراد دارای تخصص کمتر شده‌اند.

قناعت در ادامه با اشاره به زیرساخت‌های آموزشی بر ارزیابی وضعیت آموزش و پرورش استان تأکید و متذکر شد: در بحث توسعه فضاهای آموزشی، مناطق دورافتاده مدنظر قرار گیرد که عدالت آموزشی رعایت شود و کمبودها عادلانه توزیع شود تا فشار بر روی نقاط محروم نباشد.

وی به مشکلات ورزشگاه شهید «شهپر» هم اشاره و تصریح کرد: اینکه پروژه‌ای از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، اصلاً زیبنده نیست لذا باید با تأمین اعتبار لازم از محل متمم سفر و یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای بررسی موضوع کمبود فضاهای آموزشی در محدوده‌های مسکن مهر و حاشیه شهر، جلسه‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول