اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

روسیه: صادرکنندگان جهان فهمیده‌اند که دلار قابل اعتماد نیست

معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور گفت: صادرکنندگان جهانی فهمیده‌اند که دلار به یک ارز غیرقابل اعتماد تبدیل شده و به دنبال راه‌هایی برای معامله به ارزهای ملی خود هستند.

روسیه: صادرکنندگان جهان فهمیده‌اند که دلار قابل اعتماد نیست

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، الکساندر نوواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر سابق انرژی روسیه طی مصاحبه‌ای گفت: صادرکنندگان جهانی در حال درک این موضوع هستند که دلار دیگر یک ارز قابل اعتماد نیست و به دنبال راه‌هایی برای انجام معاملات خود به ارزهای ملی هستند.

این مقام روسی تأکید کرد: امروز با در نظر گرفتن اتفاقاتی که در بازارهای مالی از طریق ممنوع کردن استفاده کردن از ارزهای معین شامل دلار و یورو، همه به خوبی فهیمده‌اند که این ارزها دیگر خیلی قابل اعتماد نیستند.

نوواک گفت: صادرکنندگان بزرگ نفتی تحت فشار هستند تا خرید و فروش نفت روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محدود کنند.

وزیر سابق انرژی روسیه ادامه داد: افراد منطقی که در این صنعت کار می‌کنند به خوبی می‌دانند که در حال حاضر هیچ ظرفیت آزادی در بازار جهانی برای جایگزین کردن نفت و گاز روسیه وجود ندارد.

این مقام روسی افزود: ما به طور دقیق شاهد آن هستیم که کشورهایی که در صادرات نفت و گاز در بازار جهانی نقش موثری دارند، به روش‌های گوناگون تحت فشار قرار گرفتند تا فروش نفت و گاز روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول