اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

عمران روستایی و ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت در سنندج است

سرپرست فرمانداری سنندج با ذکر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های زیاد این شهرستان، تلاش یراس عمران روستایی و ایجاد اشتغال را از برنامه‌های اولویت‌دار فرمانداری در سنندج عنوان کرد.

عمران روستایی و ایجاد اشتغال از اولویت‌های دولت در سنندج است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن عسکری ظهر امروز در اولین جشنواره بزرگ گلاب‌گیری در روستای امروله شهرستان سنندج با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امنیت امروز کشور را مدیون شهدا هستیم، منطقه حسین آباد ۴۹ شهید را تقدیم کرده که ۲ شهید آن از فرزندان روستای امروله هستند.

وی گفت: این جشنواره بیانگر این است که برنامه‌ریزی منسجمی پشت قضیه وجود داشته که وظیفه خود می‌دانیم از تلاش‌های انجام شده تقدیر کنیم.

سرپرست فرمانداری سنندنج عنوان کرد: امیدواریم این برنامه‌ها استمرار داشته باشد چرا که برگزاری این دست برنامه‌ها معرف ظرفیت‌ها و استعدادهای گردشگری این شهرستان به ویژه در زمینه گردشگری روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه صنعت گردشگری جزو یکی از صنایع مهم در دنیا است و اقتصادهای پیشرفته‌ محور توسعه خود را براساس صنعت گردشگری بنا می‌گذارند و از این طریق درآمدهای زیادی را عاید مردم خود می‌کنند.

عسکری افزود: درآمدی که برخی از کشورهای دنیا از صنعت گردشگری و توریست دارند خیلی بیشتر از کشورهایی است که اقتصاد آنها بر درآمد نفتی استوار است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در بحث توسعه حرکت جدی داشته باشیم و برنامه‌ریزی شکل بگیرد توجه به صنعت گردشگری امری ضروری‌ است و باید در این راستا تلاش کنیم.

سرپرست فرمانداری سنندج اذعان کرد: صنعت گردشگری، صنعتی ارازان است جدای از اینکه می‌توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد، ضرر و زیانی برای محیط زیست ندارد.

وی اذعان داشت: با کمترین سرمایه می‌توان بهترین سود و بهره‌وری را از صنعت پرسود گردشگری برد.

به گفته عسکری، هدف دولت توسعه صنعت گردشگری به ویژه در روستاهاست و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مختلفی صورت گرفته است.

وی اذعان کرد: سیاست دولت بر این مبناست که روستاها رونق پیدا کند تا روستانشینان با بهره‌مندی از اقتصاد و اشتغال پایدار مجبور به مهاجرت و حاشیه‌نشینی در شهرها نشوند.

وی عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری اشتغالزایی و رونق اقتصادی را در روستاها ممکن می‌سازد، گفت: وقتی روستایی ما در روستا ماندگار باشد در کنار دور ماندن از آسیب‌های اجتماعی شهرنشینی، تولیدلات و بخصوص محصولات کشاورزی رشد می‌گیرد.

به گفته عسکری، روستاها دروازه تولید در کشور هستند، جمعیت روستایی در کنار تامین نیازهای خود نیاز غذایی دیگر نقاط را نیز تامین کرده و نقش مهمی در چرخه تولید ایفا می‌کنند.

وی در ادامه گفت: گندم به عنوان یک محصول استراتژیک امروز از مهمترین محصولات در جهان محسوب می‌شود و تلاش برای افزایش تولید آن از اهمیت زیادی برخوردار است که بخش حسین‌آباد سنندج اکنون قطب تولید این محصول است.

سرپرست فرمانداری سنندج اضافه کرد: در راستای رونق و توسعه روستاها و ایجاد رفاه بیشتر برای مردم، توجه ویژه به بحث عمران و اشتغالزایی در روستاها را در سطح شهرستان به عنوان یک اولویت مهم دنبال خواهیم کرد.

وی از پرداخت تسهیلات خاص اشتغالزایی به روستائیان خبر داد و گفت: امیدواریم با جذب این اعتبارات شاهد شکوفایی و نقش‌آفرینی بیشتر جمعیت روستاها در پازل تولید استان و کشور باشیم.

عسکری در پایان شخنانش ضمن اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان و نقش آن در رونق روستاها و توسعه صنعت گردشگری در کردستان، ظرفیت‌های اعتقادی و مذهبی روستای امروله را زمینه‌ساز رونق گردشگری این روستا عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول