اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

گرانی مواد غذایی در انگلیس در تابستان

موسسه توزیع خواربار انگلیس با پیش بینی افزایش 15 درصدی مواد غذایی در تابستان، هشدار داد: قیمت‌های بالا تا یک سال دیگر ادامه خواهد یافت.

گرانی مواد غذایی در انگلیس در تابستان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، موسسه توزیع خواربار انگلیس (IGD) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، انتظار می‌رود، تورم مواد غذایی در این کشور در فصل تابستان 15 درصد افزایش یابد.

این موسسه هشدار داد، قیمت های بالا تا یک سال دیگر ادامه خواهند یافت.

بر اساس این گزارش، بیشترین تاثیر احتمالا بر قیمت گوشت، غلات، لبنیات، میوه و سبزیجات به علت طیف گسترده‌ای از عوامل خواهد بود. از جمله این عوامل، تنش‌‌های مختلف در شرق اروپا، کاهش تولید در چین به علت محدودیت‌های کرونایی و ممنوعیت صادرات برخی کالاهای حیاتی مثل روغن پالم و گندم توسط اندونزی و هند.

جیمز والتن، رئیس این موسسه به رویترز گفت: «بر اساس تحقیقات ما، بعید است فشار هزینه‌های زندگی به این زودی کاهش یابد.»

«ما هم اکنون شاهد این هستیم که خانوارها وعده‌های غذایی را حذف می‌کنند که نشانه واضحی از اضطراب غذایی است.»

جیمز والتن، رئیس موسسه توزیع خواربار انگلیس گفت: «بر اساس تحقیقات ما، بعید است فشار هزینه‌های زندگی به این زودی کاهش یابد.»

این موسسه پیش بینی کرد، متوسط مخارج ماهانه یک خانواده 4 نفره در انگلیس در ژانویه 2023 به 439 پوند (533 دلار) برسد که این رقم در ژانویه 2022 برابر با 396 پوند (480 دلار) بود.

نرخ رسمی تورم در انگلیس در ماه آوریل به بالاترین رقم در 40 سال گذشته برابر با 9 درصد رسید و پیش بینی می شود که در اواخر سال 2022 به علت افزایش 40 درصدی عوارض انرژی، به 10 درصد

در عین حال، بانک مرکزی انگلیس در تلاش برای مقابله با تورم در نظر دارد تا نرخ بهره را برای پنجمین بار از ماه دسامبر افزایش دهد.

* قیمت بنزین و گازوئیل در انگلیس رکورد زد

این درحالی است که روز سه شنبه بلومبرگ نوشت، موسسه RAC انگلیس که در زمینه ارائه خدمات خودرویی جاده‌ای فعالیت می‌کند، اعلام کرده، قیمت سوخت در این کشور به رکورد جدیدی رسیده است.

قیمت گازوئیل در انگلیس به 190 پنس به ازای هر لیتر رسید و قیمت بنزین در این کشور هم 185 پنس در ازای هر لیتر بود.

بر این اساس، پر کردن یک باک 55 لیتری برای رانندگان در صورت استفاده از گازوئیل 105 پوند معادل 128 دلار یا به عبارتی حدود 4 میلیون تومان آب می‌ خورد و قیمت پر کردن یک باک بنزین نیز 101 پوند معادل 124 دلار است.

* تأمین مواد غذایی در انگلیس بحرانی شد

چند روز قبل تر هم رسانه ها از بحران در تامین مواد غذایی در این کشور خبر دادند، چراکه افزایش قبوض انرژی باعث تعطیلی دائمی یکی از بزرگترین کارخانه‌های کود شیمیایی در این کشور شد و نگرانی‌ها در مورد عرضه مواد غذایی را افزایش داد.

کارخانه «اینس» در نزدیکی چستر برای تولید کود نیتروژن و دی اکسید کربن استفاده می‌شد. این گاز برای بیهوش کردن حیوانات برای کشتار و بسته‌بندی گوشت  مورد نیاز است.

این اتفاق باعث شد تا معاون رئیس اتحادیه ملی کشاورزان هشدار دهد، قیمت های بی سابقه کود می‌تواند کشاورزان را از کشت گندم برای تولید نان منصرف کند.

 رئیس کود در کنفدراسیون صنایع کشاورزی انگلیس هم نسبت به فشار  بیشتری بر قیمت مواد غذایی هشدار داد و گفت: اگر به کودهای نیتروژن دسترسی نداشته باشیم، همه چیز از قیمت شیر ​​و فرآورده‌های گوشتی در قفسه‌ها گرفته تا قیمت نان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا گندم به سطح بالایی از پروتئین نیاز دارد که از نیتروژن دریافت می‌کند در غیر این صورت باید غلات وارد کنید و به دلیل بحران اوکراین واردات به این راحتی نیست.

* خداحافظی با دوران غذای ارزان در انگلیس

چند ماه پیش نیز مدیرعامل سابق یکی از بزرگ‌ ترین فروشگاه‌ های زنجیره‌ای انگلیس گفته بود، دوران پایین بودن نرخ مواد غذایی در این کشور پایان یافته است.

جاستین کینگ، مدیرعامل سابق فروشگاه‌ زنجیره‌ ای سینزبوریز انگلیس که دومین فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در این کشور است، اعلام کرد دوران طلایی پایین بودن نرخ مواد غذایی در این کشور در حال پایان است.

* استانداردهای زندگی در انگلیس در پایین‌ترین سطح 70 سال گذشته

مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت انگلیس نیز دو ماه پیش گزارش داده بود، بحران بالا بودن هزینه‌‌های زندگی به انگلیس رسیده است.

این موسسه مستقل پیش‌ بینی کرده؛ که استانداردهای زندگی مردم در انگلیس به کمترین میزان از دهه 1950 تاکنون رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول