اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انگلیس در پی اعزام نیروی نظامی بیشتر به جبهه شرقی ناتو

وزیر دفاع انگلیس گفت کشورش قصد دارد صدها نیروی نظامی دیگر به جبهه شرقی ناتو اعزام کند که در استونی مستقر خواهند شد.

انگلیس در پی اعزام نیروی نظامی بیشتر به جبهه شرقی ناتو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس روز جمعه گفت کشورش «به احتمال زیاد» صدها نیروی نظامی بیشتر را به جبهه شرقی ناتو اعزام خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه «اسکای نیوز»، والاس که برای شرکت در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل به سر می‌برد گفت انگلیس در نظر دارد ابعاد شبکه واحدهای نظامی خود در جبهه شرقی ناتو را گسترش دهد.

وزیر دفاع انگلیس درباره اعزام نیرو به استونی به اسکای نیوز گفت: «به احتمال زیاد در [نشست] مادرید، اختصاص یک تیپ نظامی  به دو یگان رزمی خود را پیگیری می‌کنیم».

والاس افزود: «این بدان معنا نیست که ما همواره در استونی خواهیم ماند و آن‌ها ممکن است به انگلیس برگردند. اما فرماندهی و کنترل آن‌ها در استونی خواهد بود».

این وزیر انگلیسی در ادامه گفت: «حوزه‌های اصلی بحث ما در این زمینه است که نیروهای خود را چگونه توزیع کنیم و چه تعداد حضور دائم و چه تعداد حضور موقت داشته باشند».

از زمان شروع درگیری‌ها در اوکراین، دولت انگلیس تلاش کرده چهره‌ای پیشتاز در ارسال کمک مالی و نظامی به این کشور از خود ارائه دهد. به گزارش رسانه‌ها، انگلیس پس از خروج از اتحادیه اروپا تلاش می‌کند با دستاویز قرار دادن جنگ در اوکراین نهادی موازی با این اتحادیه ایجاد کند.

لندن در همین راستا تلاش کرده بر خلاف دیگر متحدان غربی، مواضع تند و لفاظی‌های سنگینی را درباره جنگ اوکراین به کار گیرد. مقامات ارشد دولت انگلیس در حالی بارها بر لزوم پیروزی اوکراین و شکست روسیه تأکید کرده‌اند که گفته شده رئیس جمهور آمریکا به وزرای دولتش درباره اتخاذ چنین مواضعی هشدار داده است.

وبگاه شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» روز پنجشنبه نوشت، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دو وزیر خود درباره زیاده روی در لفاظی درباره جنگ اوکراین هشدار داده است.

این شبکه آمریکایی نوشت، ماه آوریل (اوایل اردیبهشت) «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه و «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در سفر به اوکراین مواضع تندتری نسبت به مواضع رسمی دولت آمریکا اتخاذ کردند که بایدن را نگران کرد.

آستین در این سفر گفته بود هدف آمریکا نه فقط کمک به اوکراین برای دفاع از خود، بلکه پیروزی در جنگ در برابر روسیه است و واشنگتن امید دارد روسیه به اندازه‌ای تضعیف شود که حمله نظامی به کشور دیگری انجام ندهد.

اظهارات آستین در اوکراین، به‌طور علنی از سوی بلینکن نیز تکرار شده و به تیتر اخبار رسانه‌ها تبدیل شدند. اما به عقیده بایدن آن‌ها زیاده‌روی کرده بودند.

این دو وزیر آمریکایی پس از تماس تلفنی با بایدن، در پروازهایی جداگانه جنوب لهستان را به مقصد برلین و واشنگتن ترک کردند. اِن‌بی‌سی نیوز به نقل از افراد مطلع از محتوای این کنفرانس تلفنی نوشت، رئیس جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد که چنین اظهاراتی، انتظارات غیرواقعی در قبال واشنگتن ایجاد کرده و خطر کشیده شدن آمریکا به درگیری مستقیم با روسیه را ایجاد می‌کند. (جزئیات بیشتر)

با این وجود هم‌زمان با پیشروی پیوسته نیروهای روسیه در نواحی شرقی اوکراین، به نوشته اسکای نیوز، «تونی راداکین» رئیس ستاد نیروهای مسلح انگلیس مدعی شده قوای نیروهای روس در حال تحلیل بوده و این کشور «از نظر راهبردی در جنگ شکست خورده است».

این فرمانده انگلیسی با اصرار بر مواضع لندن درباره لزوم شکست مسکو مدعی شده، روسیه ۲۵ درصد از توان زمینی خود را از دست داده و دستاوردهای «کوچکی» به دست آورده است.

راداکین با اشاره صریح رویارویی روسیه و ناتو در اوکراین می‌افزاید، نیروهای نظامی و موشک‌های پیشرفته روسیه رو به اتمام هستند و در مقابل «ناتو قدرت بیشتری دارد و فنلاند و سوئد نیز به دنبال عضویت در آن هستند».

رئیس ستاد نیروهای مسلح انگلیس گفت: «ماشین جنگ روسیه روزانه چند کیلومتر پیشروی می‌کند. این برای اوکراینی‌ها دشوار است اما به مبارزه ادامه خواهند داد و ما از اوکراین حمایت می‌کنیم».

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول