اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران نمونه‌ای موفق از همکاری تجاری در اوراسیا

وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان گفت: راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران از جمله طرح‌هایی است که چشم انداز خوبی را برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای همسود در اوراسیا می‌گشاید.

راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران نمونه‌ای موفق از همکاری تجاری در اوراسیا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «محمدگلدی سرداراف» وزیر دارایی و اقتصاد ترکمنستان در کنفرانس بین المللی سن‌پترزبورگ گفت: ادغام موثر در کشورهای همسود می‌تواند انگیزه‌ای قدرتمند برای توسعه باشد و به فضایی که بزرگترین پروژه‌های حمل و نقل و انرژی در آن اجرا می‌شود، تبدیل شود.

وی به عنوان مسیرهای استراتژیک ادغام، اول از همه، همکاری در بخش انرژی و حمل و نقل را مشخص کرد.

وزیر انرژی ترکمنستان گفت: تضمین امنیت انرژی، حمل و نقل و مصرف حامل‌های انرژی، اقدامات عملی ترکمنستان در این زمینه را تعیین می‌کند. 

وی همکاری در حوزه حمل و نقل، توسعه سیستم حمل و نقل و ارتباطات کشورهای مشترک المنافع و ایجاد مراکز بزرگ حمل و نقل و لجستیک را از دیگر زمینه‌های مهم خواند.

سرداراف خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت‌های حمل‌ونقل یکپارچه، متوازن و با فناوری بالا،  فعالیت سرمایه‌گذاری را تحریک و به رشد شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در مقیاس جهانی، منطقه‌ای و ملی کمک می‌کند.

وی به عنوان نمونه از اجرای این گونه پروژه‌ها، به راه‌آهن قزاقستان-ترکمنستان-ایران اشاره کرد که چشم انداز خوبی را برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین کشورهای همسود در اوراسیا می‌گشاید.

 وزیر اقتصاد ترکمنستان در سخنان خود به عوامل خطر اصلی مانند افزایش قابل توجه قیمت کالاها، اختلال در عرضه، افزایش ناامنی غذایی اشاره و تاکید کرد که اقدامات قاطع در زمینه اقتصاد را می‌طلبد.

سرداراف گفت: گسترش تجارت، کاهش تشریفات و تسهیل رویه‌های تجاری، تحریک مشارکت عمومی و خصوصی در این زمینه، بهبود پایداری اقتصاد کشورهای ما پس از همه گیری را تضمین می‌کند.

 در این جلسه همچنین «سرگئی گلازیف»، وزیر ادغام و اقتصاد کلان اوراسیا و «سرگئی لبدف» رئیس کمیته اجرایی و دبیر اجرایی همسود، «دیمیتری مزنتسف» وزیر امور خارجه کشور و اتحادیه روسیه و بلاروس و رئیس شورای اقتصادی کشورهای مستقل مشترک المنافع و «بخیت سلطانوف» وزیر تجارت و ادغام قزاقستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول