اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وال‌استریت‌ژورنال: اسرائیل حملاتش در سوریه را با آمریکا هماهنگ می‌کند

یک روزنامه آمریکایی گزارش داده رژیم موقت صهیونیستی بسیاری از حملاتش در سوریه را با دولت آمریکا هماهنگ می‌کند.

وال‌استریت‌ژورنال: اسرائیل حملاتش در سوریه را با آمریکا هماهنگ می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه امریکایی به نقل از منابع مطلع گزارش داده رژیم صهیونیستی بسیاری از حملاتی که در سوریه انجام می‌دهد را با دولت آمریکا هماهنگ می‌کند.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال به نقل از مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی تصریح کرده آمریکا به طور مخفیانه بر برنامه‌های اسرائیل برای حمله به مواضع سوریه نظارت دارد.

این روزنامه نوشته مقام‌های آمریکایی کمتر درباره عملیات‌های بمباران‌های اسرائیل در سوریه اظهار نظر کرده‌اند؛ با وجود این، مقام‌های کنونی و سابق آمریکایی به وال‌استریت‌ژورنال گفته‌اند حملات اسرائیل طی سال‌های گذشته قبل از انجام توسط مقام‌های ارشد در سنت‌کام و پنتاگون مورد بررسی قرار گرفته است. 

  این نخستین بار است که درباره هماهنگی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برای انجام حملات در سوریه افشاگری می‌شود. روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته دلیل محرمانه ماندن این موضوع این است که واشنگتن می‌خواهد بدون درگیر کردن خودش در «جنگ نیابتی اسرائیل علیه ایران»، از تل‌آویو حمایت کند.

روزنامه آمریکایی نوشته اکثر حملات اسرائیل مورد تأیید آمریکا قرار گرفته اما ارتش آمریکا به اسرائیلی در انتخاب مواضعی که مورد حمله قرار می‌گیرند کمک نمی‌کند. علاوه بر این، همه عملیات‌های اسرائیل در سوریه هم مورد بررسی آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرد.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به صورت متناوب با استفاده از حریم‌هوایی لبنان یا از طریق بلندی‌های اشغالی جولان  به سمت اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حملات موشکی انجام می‌دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده‌اند رژیم صهیونیستی روزانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض کرده و به حریم هوایی لبنان تجاوز می‌کند. 

دولت سوریه بارها اعلام کرده است رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای و غربی آن از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند و با چنین حملات ددمنشانه‌ای قصد دارند روند مبارزه دمشق و متحدانش با تروریست‌ها را مختل کنند.

رژیم صهیونیستی، نزدیک‌ترین متحد آمریکا در منطقه غرب آسیا است. آمریکا سالانه مبالغ هنگفتی را برای کمک به این رژیم اختصاص می‌دهد.

طبق گفته منابع مورد استناد وال‌استریت‌ژورنال، آمریکا با آنکه عموماً با حملات اسرائیل موافقت کرده در پاره‌ای از مواقع هم از اسرائیل خواسته تغییراتی در برنامه‌اش ایجاد کند.

مطابق این گزارش، در دست‌کم دو مورد آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته حملاتش را متوقف کند تا اطمینان حاصل شود این عملیات، تداخلی با عملیات‌های حساس آمریکا در منطقه ندارد. 

یکی از این موارد سال ۲۰۱۹، قبل از عملیات نیروهای دلتا آمریکا در شمال غرب سوریه برای کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده وقت گروه تروریستی داعش اتفاق افتاد.

مقام‌های سابق و فعلی آمریکا گفته‌اند بخش زیادی از حملات هوایی اسرائیل هم به علت اینکه در نزدیکی منطقه التنف- محل استقرار نیروهای آمریکایی- انجام نمی‌شوند مورد بررسی آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرند. 

وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده به عنوان مثال، حمله جمعه شب رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق با تأیید آمریکا انجام نشده است.

رژیم صهیونیستی بامداد ۱۹ خردادماه برخی نقاط جنوب شهر دمشق را هدف حمله موشکی قرار داده بود. در پی این حمله تمامی پروازها در این فرودگاه به حالت تعلیق در آمد.

گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

شهریور ماه سال ۱۳۹۵، چهارجنگنده ائتلاف آمریکا مواضع ارتش سوریه را که در حال مبارزه با عناصر داعش در نزدیکی فرودگاه شهر «دیرالزور» بودند بمباران کرده و ۸۳ نظامی این کشور را به شهادت رساندند.

این ائتلاف، خردادماه سال ۱۳۹۴ هم با آنکه طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی از قصد داعش برای حمله به شهر «رمادی»، مرکز استان الانبار عراق مطلع بود هیچ اقدامی برای جلوگیری از کاروان داعش در راه شهر انجام نداد.

شبکه خبری بلومبرگ در آن زمان به نقل از منابع و مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گزارش داد نظامیان این کشور در حالی نظاره‌گر سقوط رمادی بودند که از قبل از برنامه داعش برای حمله به این شهر خبردار بودند.

آنچه در همان زمان به تردیدها درباره اراده آمریکا برای مبارزه با داعش دامن زد انتشار سندی از دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا بود که نشان می‌داد واشنگتن سال ۲۰۱۲ به درستی ظهور داعش را پیش‌بینی کرده بود، اما این موضوع را نه تنها تهدید منظور نکرده، بلکه آن را در راستای منافع آمریکا دانسته و بر لزوم پیگیری آن تأکید کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول