اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آغاز بکار مجمع مطالبه‌گران آذربایجان‌شرقی با انتقادات صریح از نمایندگان و مسئولان استانی!

مجمع مطالبه گران آذربایجان شرقی امروز در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که در همان آیین تشکیل این مجمع،انتقادات صریح و جدی از عملکرد نمایندگان و مسئولان استانی و شهری از سوی اعضای مجمع مطرح شد.

آغاز بکار مجمع مطالبه‌گران آذربایجان‌شرقی با انتقادات صریح از نمایندگان و مسئولان استانی!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجمع مطالبه گران آذربایجان شرقی پنجشنبه در حالی با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و برخی نمایندگان و اعضای شورای شهر تبریز در مسجد امام جواد(ع) تبریز آغاز بکار کرد که به گفته معاون اطلاعات مردمی قرارگاه قرب بقیه الله این مجمع جز آخرین مجامع مطالبه‌گری تشکیل شده در کشور محسوب می‌شود.

علی احمدی  اظهار کرد: با صدور بیانیه گام دوم انقلاب جمعی از جوانان مطالبه‌گر به دنبال تعیین نسبت و زاویه خود با این بیانیه بودند که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان در خصوص عدم تصدی‌گری و انجام امور به شکل مردمی، همین موضوعات به عنوان اساس و بنیان فعالیت‌های مجمع مطالبه‌گران در اولویت  قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌ها نسبت به شناسایی مطالبه‌گران استان‌ها و تشکیل مجامع اقدام شده و مجمع مطالبه‌گران آذربایجان‌شرقی نیز با همین رویکرد تشکیل شده و با انتخاب دبیر آن نسبت به پیگیری موضوعات حوزه مطالبه‌گری گام‌های جدی‌تری برداشته خواهد شد.

نکته قابل توجه در خصوص آغاز بکار مجمع مطالبه گران آذربایجان شرقی عدم همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای اختصاص محل نشست این مجمع بود، موضوعی که به عنوان نخستین مطالبه این مجمع از استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی مطرح شد و البته در ادامه این نشست نیز نقدها و مطالبات صریحی از عملکرد مسئولان و نمایندگان استان نیز از سوی اعضای مجمع عنوان شد.

امیر رضا بفتاح به عنوان سخنگوی اقشار دانشجویی مجمع چرایی اجرای جراحی‌های اقتصادی کشور از سفره مردم و عدم اصلاح اشکالات ساختاری و سیستمی کشور در این جراحی‌ها، حکمرانی رویه‌های غلط بر امور شهری تبریز و مانع تراشی بر سر فعالیت‌های مطالبه‌گری با برچسب‌های امنیتی را مطرح کرد.

خستگی و دل زدگی از رفتار و گفتار متناقض مسئولان، حال وخیم فرهنگ سیاسی جامعی، مداخلات بی‌جای نمایندگان مجلس در انتصابات استان و شهری، بی‌توجهی به تذکرات رهبری، انفعال استانداری و فرمانداری‌ها در مقابل دخالت‌های نمایندگان و حضور یکی از نمایندگان در ستاد انتخاباتی احمدی‌نژاد و همراهی وی در سفرهای خارجی به جای نمایندگی مردم تبریز در مجلس نیز مطالبات و موضوعاتی بودند که از سوی حجت الاسلام رستم پور به عنوان سخنگوی طلاب و روحانیون مجمع مطالبه‌گری آذربایجان شرقی عنوان شد.

اسکندریان نماینده قشر بانوان مجمع مطالبه‌گری استان نیز لزوم توجه به نقش و جایگاه زنان در امور استانی و شهری و ایجاد فضاهای مناسب شهری برای این قشر و نیز ایجاد بسترهای لازم برای انجام فعالیت های مطالبه گری در مراکز آموزشی و دانشگاهی را خواستار شد.

حجت الاسلام اسداللهی امام جماعت شهر جدید سهند نیز به عنوان سخنگوی شهرستان‌ها لزوم تعیین مسئول اجرایی برای این شهر و معضل چند مدیریتی در این شهر، ارزیابی و نظارت بر فعالیت بخشداران و فرمانداران استان، ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای شهر جدید ۱۸۰ هزار نفری سهند، منتفی بودن موضوع عوارض راه جدید تبریز سهند با توجه به مستندات و بندهای قانونی و تخلفات صورت گرفته در این پروژه را از جمله مطالبات در این بخش دانسته و با گلایه از برخی نگاه‌های امنیتی به شهر جدید سهند گفت: در صورت تداوم رویه های فعلی متأسفانه باید به صراحت بگوییم که شهر جدید سهند تا ۱۰ سال آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد.

گزارش فارس حاکی است، مجمع مطالبه‌گران آذربایجان‌شرقی در تبریز برای برگزاری مجمع با مشکلات و کارشکنی‌های مواجه بودند بطوریکه از دیروز تا به امروز چندین مکان را انتخاب و مجبور به تغییر آن شدند.

انتهای پیام/ ۶۰۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول