اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می‌شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: باغداری قراردادی مرکبات در کشور آغاز می‌شود و باغداران دیگر نگران تولید مازاد محصول خود نباشند.

اجرای باغداری قراردادی مرکبات در کشور/ تولید مازاد کشاورزان توسط دولت خریداری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اسماعیل قادری‌فر در آیین تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی مازندران با بیان اینکه امسال دو اقدام مهم و اساسی تحت عنوان کشت قراردادی برنج و مرکبات آغاز شد، گفت: کشت قراردادی برنج در سه استان شمالی اجرا شد که با استقبال خوب کشاورزان مواجه شدیم و مازندران استانی بود که بیشتر از تعهد خود وارد عمل شد و موفق شد ۲۵ هزار هکتار از مزارع شالیزاری خود را به کشت قراردادی اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در اجرای کشت قراردادی برنج نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان تامین می‌شود و کشاورزان مشکلی در فروش محصول خود ندارند و به قیمت روز از کشاورزان خریداری می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: برنج‌کاران محصول سال گذشته خود را به نسبت قیمت فعلی تا یک سوم کمتر فروختند که سبب دلخوری کشاورزان و مسؤولان شد و به همین دلیل کشت قراردادی برنج  در دستورکار قرار گرفت تا دست واسطه‌های برنج کوتاه شود.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور به طرح آبخیزداری برنج اشاره کرد و افزود: ۶۰۰ هزار هکتار اراضی شمال کشور به این طرح اختصاص یافت که با عملیاتی شدن این طرح واردات ۱.۲میلیون تنی برنج به ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

قادری‌فر اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد امسال  ۳۰ درصد تولید مرکبات افزایش یابد و به همین دلیل کشت قراردادی مرکبات طی یک ماه آینده در دستور کار قرار می گیرد و باغداری قراردادی مرکبات آغاز می‌شود و باغداران دیگر نگران تولید مازاد محصول خود نباشند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول