اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بیشترین سهم رشد اقتصادی مازندران مربوط به کشاورزی است/ جای خالی دانش‌بنیان در کشاورزی استان

استاندار مازندران با بیان اینکه بیشترین سهم رشد اقتصادی استان مربوط به کشاورزی است، گفت: از ۹۸ مرکز دانش‌بنیان در استان هیچ‌کدام در حوزه کشاورزی فعالیت ندارند.

بیشترین سهم رشد اقتصادی مازندران مربوط به کشاورزی است/ جای خالی دانش‌بنیان در کشاورزی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمود حسینی پور در آیین تجلیل از نمونه‌های برتر کشاورزی مازندران با بیان اینکه کشاورزی مهمترین نقش را در صیانت از جان انسان‌ها دارد، گفت: سیاست‌گذاری کشور بر اساس اقتصاد کشاورزی و تولید ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه چند سالی است شاهد رویش‌هایی در تولیدات کشاورزی هستیم و مقام معظم رهبری تولید کشاورزی را در دستور کار مسؤولان قرار داده است، عنوان کرد: مازندران نقش مهمی در ایجاد امنیت غذایی کشور دارد و هر مسؤولی که در مازندران آمد کشاورزی را اولویت قرار داد و باید ببینیم آیا اولویت در سیاست‌ها اجرا می‌شود یا خیر.

استاندار مازندران افزود: در بهره‌وری دانش بنیان در بخش کشاورزی عقب هستیم  و در اجرای سیاست‌گذاری‌ها موفق نبودیم.

*از ۹۸ مرکز دانش‌بنیان در مازندران هیچ‌کدام در کشاورزی فعالیت ندارند

وی با بیان اینکه با دانش‌بنیان کردن کشاورزی می‌توان به افزایش بهره‌وری و عملکرد بالا دست یافت، ادامه داد: ۹۸ مرکز دانش‌بنیان در استان داریم که هیچ‌کدام در بخش کشاورزی فعالیت ندارند و اگر به دنبال این هستیم کشاورزی مازندران توسعه داشته باشد باید آن را به سمت دانش‌بنیان کردن سوق دهیم.

حسینی‌پور با بیان اینکه نیازمند دگرگونی و ریل‌گذاری در کشاورزی مازندران هستیم و در این راه باید از نخبگان کمک بگیریم، بیان کرد: کشاورزی ویترین نیست بلکه واقعیت مسلمی است که باید سهم تولیدات خود را از ۱۲ درصد به ۲۰ درصد در کشور برساند.

استاندار مازندران ادامه داد: بیشترین سهم رشد اقتصادی استان مربوط به کشاورزی است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول