اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استاندار مازندران: مدیران بی‌انگیزه تعیین و تکلیف شوند/جذب بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس جمهور

استاندار مازندرن با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت در استان نیازمند تغییر و تحول است،گفت: برخی افراد در دستگاه اداری انگیزه کار ندارند به ویژه مدیران میانی باید تعیین و تکلیف شوند.

استاندار مازندران: مدیران بی‌انگیزه تعیین و تکلیف شوند/جذب بیش از  ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبار  سفر رئیس جمهور

 حسینی‌پور: مدیران بی‌انگیزه تعیین و تکلیف شوند/ جذب اعتبار ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار در مازندران برای نفس تازه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوی به مازندران اظهار کرد: مصوبات سفر رئیس جمهوری موهبتی برای استان‌ها است چرا که اعتبارات تخصیص یافته باعث پویایی استان‌ها می‌شود.

او با اشاره به اینکه با وضعیت موجود و محدودیت‌های اقتصادی کشور بودجه استانی پاسخگوی اداره امور نیست، گفت: لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل و اجرای پروژه‌ها در بخش‌های مختلف استفاده شود.

استاندار مازندران مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف به پیگیری مصوبات سفر دانست و یادآور شد: ما پذیرای مدیرانی که در روند کار کمکاری کنند نیستیم؛ تسریع در پیگیری مصوبات سفر و مطالبات دستگاه‌های اجرایی باعث پیشرفت استان می‌شود.

این مسؤول اولویت نخست استان مازندران را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دانست و ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمام در نگاه مردم ضعف مدیریتی محسوب می‌شود.

حسینی‌پور مدیران استانی و فرمانداران را موظف به پیگیری امور کرد و گفت: اداره کل نظارت و بازرسی عملکرد مدیران را به صورت هوشمند بررسی و گزارش می‌کند.

*تعیین و تکلیف مدیران بی‌انگیزه

وی با اشاره به اینکه مدیریت و نظارت در مازندران نیازمند تغییر و تحول است، تصریح کرد: برخی افراد در دستگاه اداری انگیزه کار ندارند به ویژه مدیران میانی باید تعیین و تکلیف شوند.

استاندار مازندران مصوبات سفر رئیس جمهوری را کلید بازگشایی تمام پروژه‌های استان دانست و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی به ویژه مدیریت و برنامه‌ریزی استان موظف هستند برای این موضوع وقت بگذارند.

این مسؤول با بیان اینکه بنای اصلی ما در توسعه استان جذب سرمایه بخش خصوصی در بخش داخلی و خارجی است، خاطرنشان کرد: تاکنون با جذب سرمایه‌گذار دو پروژه پیشرفت خوبی داشت و اخبارش را به مردم گزارش می‌دهیم.

حسینی‌پور بودجه سفر رئیس جمهوری را تامین کننده نیاز دستگاه‌های اجرایی استان ندانست و گفت: باید سرمایه‌گذار جذب کنیم؛ سرمایه‌گذار نیازمند امنیت و حمایت است تا از استان خارج نشود.

او با تاکید بر اینکه در هر دستگاه اجرایی باید بخش سرمایه‌گذاری تشکیل شود، اظهار کرد: جذب سرمایه‌گذار باید به عنوان پروژه به افرادی توانمند و با تجربه سپرده شود.

استاندار مازندران به جذب اعتبار ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی از محل سفر رئیس جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار در مازندران برای نفس تازه‌ای برای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

به گفته حسینی‌پور، ورود بخش خصوصی به صحنه اصلی اقتصادی استان باعث می‌شود تا هیچ پروژه‌ای رها نباشد زیرا بخش خصوصی قدر هزینه کرد را می‌داند؛ این در حالی است که بخش دولتی ۱۵ تا ۲۰ سال است بزرگترین واحد تولیدی بخش شیلاتی را با ۳۰۰ حوضچه رها کرده است. این بی‌مدیریتی‌ها جای غصه دارد!

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نیمه تمام در استان هستیم، افزود: دستگاه‌های نظارتی در امر اجرای پروژه‌ها باید کمک کنند ما به دنبال مچ گیری نیستیم.

این مسؤول یادآور شد: در هفته دولت و ۲۲ بهمن باید بخشی از پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به بهره‌برداری برسد.

*اهمیت مستند سازی پروژه‌ها

حسن خیریان‌پور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران نیز با اشاره به اینکه مستندسازی پروژه‌های انجام شده دستگاه‌های اجرایی از اعتبارات مصوبات سفر ضروری است، اظهار کرد: با شبکه بانکی هماهنگ شد تا دریافت اعتبار مربوط به مصوبات سفر بدون مشکل انجام شود.

او با بیان اینکه ۶۴۶ طرح اولویت‌دار اقتصادی در سفر رئیس جمهور به ارزش ۱۱ هزار و ۲۶۶ میلیارد تومان تائید شد، افزود: همچنین۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان برای تسهیلات ازدواج جوانان از طریق بانک مرکزی ابلاغ شده است.

خیریان‌پور یادآور شد: حوزه معاونت امور اقتصادی در پیگیری مصوبات سفر در حوزه اقتصادی تاکنون ۱۷ مکاتبه با بانک‌ها و فرمانداری‌ها انجام داد.

انتهای پیام/۸۶۰۰۶/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول