اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مرگ کودک سه ساله بر اثر غرق شدن در استخر

یک کودک سه ساله در استخری واقع در شهرستان گراش غرق شد.

مرگ کودک سه ساله بر اثر غرق شدن در استخر

به گزارش خبرگزاری فارس از گراش، ناصر دلخوش، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی گراش با اعلام این خبر گفت: با اعلام حادثه غرق شدگی پسر بچه‌ی سه ساله در استخر، به واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ گراش، سریعا یک دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه ارد به محل اعزام شد.

وی افزود: در این حادثه کودک ۳ ساله که در بخش ارد به دلیل افتادن در استخر دچار غرق شدگی بود به وسیله خانواده از استخر خارج و با وسیله شخصی قبل از رسیدن اورژانس۱۱۵ به درمانگاه ارد انتقال داده شد.

دلخوش گفت: به دلیل مشخص نبودن مدت زمان غرق شدگی، تکنسین‌های اورژانس با حضور در درمانگاه مصدوم را بدون هیچ گونه علائم حیاطی مشاهده می‌کنند که پس از احیای قلبی _ ریوی (CPR) و دارو درمانی به مدت ۴۵ دقیقه با حضور پزشک متاسفانه به دلیل گذشت مدت زمان زیاد موفق به احیا نمی‌شوند و کودک فوت می‌کند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی گراش گفت: یکی از نکات بسیار حیاتی برای پیشگیری از غرق شدگی در این گروه سنی این است که هرگز نوزادان یا کودکانِ درون آب (یا در اطراف آب) را حتی برای یک ثانیه تنها نگذارید، این موضوع حتی در مواردی که کودک مهارت‌های شنا را آموخته باشد یا آب بسیار آرام، کوچک یا بسیار کم عمق حتی در حد چند سانتی متر باشد نیز مصداق دارد.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول