اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان سفر رئیس جمهور به استان گفت: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان جذب شده و مابقی نیز طی ۳ سال تخصیص می‌یابد.

تخصیص ۳۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علیرضا نصرآبادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری اظهار داشت: ۲۷ خرداد مصادف با ۱۷ ژوئن‌ روز جهانی مقابله با بیابانزایی و خشکسالی نام‌گذاری شده که شعار امسال عبور از خشکسالی‌ با مشارکت همگانی است.

وی افزود: پدیده بیابان و بیابانزایی بر اثر عوامل مختلف از جمله تغییرات آب و هوایی و فعالیت‌های انسانی حادث می‌شود و یک چهارم مساحت جهان را تحت‌تاثیر خود قرار داده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی تصریح کرد: از کل عرصه‌های طبیعی استان ۳۶ درصد از را عرصه‌های بیابانی و ۵۰ درصد را مراتع کم‌تراکم بیابانی تشکیل شده است.

نصرآبادی یادآور شد: خراسان‌جنوبی بعنوان دومین استان بیابانی کشور حدود ۴ میلیون ۵۲۵ هزار و ۷۸۴ هکتار آن متاثر از پدیده بیانی بوده و ۴۱ کانون بحران فرسایش بادی شهرستانی در سطح ۱۰ شهرستان شناسایی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با بیابانزایی و کاهش سطح اراضی بیابانی و خسارت وارده به منابع زیستی و اقتصادی، اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیاست‌ها و استراتژی‌های را در دست اقدام دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح‌های مشارکتی بیابانزدایی در قالب ماده ۳ قانون حفاظت و بهره‌برداری، کنترل و استحصال روانی و بهره‌برداری از آبهای سطحی در جهت احیای اراضی بیابانی، تهیه نقشه پهنه‌بندی بیابانزایی در قالب برنامه‌های محوری دفتر بیابانی‌ کشور، تسهیل در ورود سرمایه و دانش و تقویت نقش مردم و بهره‌برداران‌ در احیای منابع طبیعی از اهم سیاست‌های راهبردی می‌باشد.

نصرآبادی با اشاره به اجرای ۲۸ طرح بیابانزایی در خراسان‌جنوبی افزود: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۱ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

وی از اجرای ۱۴ پروژه‌ دانش‌بنیان در حوزه‌های آبخیزداری،  آبخوانداری‌ و بیابانزایی خراسان‌جنوبی در سال جاری خبر داد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی اظهار داشت: بمناسبت هفته جهادکشاورزی ۱۰ پروژه با اعتبار ۹ میلیارد تومان در حوزه منابع‌ طبیعی و بیابان‌زدایی در شهرستانهای استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی اعتبارات ملی منابع‌طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در سال ۱۴۰۰ را ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: اعتبارات استانی این حوزه ۱۴ میلیارد تومان بوده که ۳۲ درصد تخصیص یافته و رقم خوبی نیست.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی یادآور شد: از اعتبارات سال ۱۴۰۱ این حوزه تاکنون ۶۴ میلیارد تومان قطعی شده که امیداست به ۱۰۴ میلیارد تومان افزایش یابد.

نصرآبادی با اشاره به اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی مصوبات سفر ریاست جمهوری به خراسان‌جنوبی در حوزه‌ منابع طبیعی و آبخیزداری خاطرنشان کرد: تاکنون ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته و مابقی طی ۳ سال باید جذب شود.

انتهای‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول