اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران/ همکاری سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت مسکن

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران گفت: موضوع ساخت مسکن استطاعت‌پذیر و ارزان توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی مد نظر است.

برگزاری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران/ همکاری سرمایه‌گذاران  خارجی در ساخت مسکن

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مهدی شریفیان مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در نشست خبری که در زمینه برگزاری همایش‌های بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: این همایش در حوزه‌های سرمایه‌گذاری اقتصاد شهری و درآمد پایدار، محیط زیست و مدیریت پسماند، عمران و پروژه‌های زیرساختی، حمل و نقل عمومی و ترافیک، گردشگری و تفریحات شهری، خدمات اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و شهرسازی و شهر هوشمند برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 15 و 16 تیر ماه این همایش در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، گفت:‌ ساخت مسکن استطاعت‌پذیر و ارزان از جمله مباحثی است که در این همایش مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد و سایت ثبت‌نام در همایش در اختیار متقاضیان سرمایه‌گذاری قرار خواهد داده شد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران با اشاره به اینکه نمایندگانی از کشور چین، کویت،‌امارات و سایر کشورهایی که همسایه ایران بوده و یا مراودات مطلوبی با کشور دارند حضور دارند.

شریفیان گفت:‌همچنین شهرداران شهرهایی که خواهرخواندگی با تهران داشته و یا سفرای سایر کشورها و یا فعالان حوزه اقتصادی می‌توانند در این همایش شرکت کنند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی چگونه در مسکن استطاعت‌پذیر همکاری خواهند داشت گفت:‌موضوع مسکن توسط قرارگاه مسکن در حال مدیریت است سیاست‌های کلان در این راستا پیش‌بینی شده و ما قابلیت جذب سرمایه‌گذار را داریم لذا برنامه‌ها  با همکاری قرارگاه مسکن در حال انجام است و پیشنهادات داخلی و خارجی به صورت کامل بررسی می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود از عرصه‌های شهرداری و تسهیل‌گری از جمله مجوزهای بارگذاری اقداماتی صورت گیرد و همه این مباحث مفصل در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت شهرک توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی مطرح است یا خیر،گفت:‌فعلا بحث شهرک‌سازی مطرح نیست.

شریفیان گفت:‌ همچنین در این همایش استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مدیریت شهری حضور دارند و از این طریق می‌توان خلق ایده‌های آنها را تجاری‌سازی کرد و در واقع این همایش فضای جدیدی برای کسب و کار ایجاد می‌کند.

وی گفت:‌رونمایی از دو سامانه نیز در حاشیه این همایش صورت می‌گیرد که یکی سامانه نمایشگاه مجازی دائمی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران و دیگری سامانه جامع سرمایه‌گذاری شهر است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر تهران خاطرنشان کرد:‌همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با سازمان سرمایه‌گذاری کشوری در حاشیه این همایش خواهیم داشت تا از فرصت کشوری در زمینه سرمایه‌گذاری در شهر تهران بهره‌مند شویم.

شریفیان در پاسخ به این پرسش که برنامه شهرداری برای راه‌اندازی شهر بازی‌هایی که در مدیریت‌های شهری سابق ناتمام مانده به کجا رسیده است گفت: ما در حال رصد پروژه‌ها هستیم و شرایط همکاری‌ها را با شرکای‌مان بررسی می‌کنیم به صورت جداگانه هر کدام از این موضوعات در حال ارزیابی است.

مجموعه شهرداری تهران ۱۵ سال است که تجربه انجام فعالیت‌های مشارکتی و سرمایه‌پذیری را دارد که دستاوردهای مثبتی هم داشته ولی تجربیات ناموفقی هم بوده که با آسیب‌شناسی تلاش کرده‌ایم در نظام جدید سرمایه‌پذیری و توسعه مشارکت‌پذیری آن را مورد توجه قرار دهیم و به گونه‌ای متفاوت این نظام را تدوین کنیم.

وی افزود: در این نظام جدید شش گام مهم از جمله شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسته های سرمایه‌گذاری، بازاریابی، عقد قراردادهای مشارکتی، نظارت و واگذاری مورد توجه قرار گرفته است. در این نظام در بخش بازاریابی برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌ها می‌تواند کمک بسزایی باشد که این چرخه به درستی برقرار شود و در نهایت ارتباط با سرمایه‌گذاران حوزه شهری به خوبی برقرار شود.

شریفیان ادامه داد: مهمترین مقدمه برگزاری این همایش شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران بود که این مهم توسط سازمان سرمایه‌گذاری انجام و در حال حاضر ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری شناسایی شده و تا زمان برگزاری همایش این روند با سرعت ادامه پیدا خواهد کرد. در مرحله بعد بسته‌های سرمایه‌گذاری است که در آن‌ها مطالعات سرمایه‌گذاری، مجوزها و مشوق‌ها پیش‌بینی شده و مورد تأکید قرار می‌گیرد. در حقیقت این همایش محلی برای تماس علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهر و بهره‌گیری از فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی تأکید کرد: در این همایش با ایده‌های جدید در مدیریت شهری سرمایه‌گذاران آشنا خواهند شد. در ارتباط با مجامع علمی و دانشگاه‌های معتبر نهایت تلاش انجام شده است، به شکلی که همکار اصلی ما در این همایش دانشگاه شهید بهشتی است. قصد داریم شبکه ارتباط با سرمایه‌گذاران را ایجاد کنیم و از طریق این همایش پیشنهادات خوبی برای فرصت‌های متعددی که در شهر تهران وجود دارد، کسب کنیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران گفت: در جهت تضمین سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در حوزه شهری تمامی مقدمات لازم را در پروژه‌ها در نظر گرفته‌ایم؛ ولی باید توجه داشته باشیم که در حوزه شهری چون کسب و کار شهر همیشه در جریان است حتی در شرایط سخت اقتصادی نیز این روند ادامه خواهد داشت. در دوره جدید شهرداری می‌تواند جهت تضمین منافع شرکای خود گام‌های موثری بردارد و در این راستا ما حتی به قراردادهای گذشته خود نیز پایبند هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول