اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

سرانه مصرف آبزیان در ایلام 8/81 کیلوگرم است

مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام گفت: با توجه به فعالیت تبلیغی صورت‌ گرفته سرانه مصرف آبزیان در استان حدود ۸/۸۱ کیلوگرم در سال است.

سرانه مصرف آبزیان در ایلام 8/81 کیلوگرم است

رضا سلیمانی مدیر شیلات و آبزیان استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تامین غذای سالم، استفاده بهینه از منابع داخلی در جهت رونق تولید، اشتغال زایی و طرح‌های نوین دانش بنیان از جمله سیاست‌های مدیریت شیلات در سال جاری بوده به طوری که در حال حاضر بیش از ۲۲۰ مزرعه پرورش ماهی در استان فعال است.

وی افزود: در سال جاری علیرغم کاهش نزولات جوی در موعد مقرر و محدودیت منابع آبی با برنامه ریزی‌های صورت گرفته از جمله مکانیزاسیون مزارع پرورش ماهی، استفاده از سیستم برگشت آب، آموزش مجریان طرح‌ها در حوزه‌های مدیریت بهداشت، تغذیه و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در جهت ارتقاء تکنولوژی روز دنیا پیش بینی می‌شود.

مدیر شیلات استان تصریح کرد: تولیدات آبزیان در پایان سال جاری به ۱۰۵۷۳ تومان رسیده که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰ درصدی داشته و ارزش اقتصادی کل تولیدات استان در سال به بیش از ۳۰۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مدیر شیلات درباره اشتغالزایی و سرانه مصرف در مجموعه گفت: نزدیک ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زیرمجموعه‌های شیلات مشغول به فعالیت بوده و با توجه به فعالیت تبلیغی صورت‌گرفته سرانه مصرف آبزیان در استان حدود ۸/۸۱ کیلوگرم در سال می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح پرورش ماهی در قفس سیمره با ظرفیت ۲۰۰۰ تن که نقش قابل توجهی در تولیدات آبزیان استان داشته و مطالعه سد دویرج دهلران با ظرفیت ۱۰۰۰ تن توسط مشاور تمام شده و مراحل اخذ مجوزات از ادارات مربوطه و واگذاری به متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

سلیمانی مدیر شیلات استان در پایان خاطرنشان کرد: عمده مشکلات واحدهای تولید در سال جاری حذف یارانه نهاده‌های تولید و کاهش فروش قیمت آبزیان است که تلاش می‌شود با استفاده از تسهیلات مصوب در قالب شیلات کارت و سایر تسهیلات سرمایه در گردش تا حدودی مشکل افزایش قیمت نهاده مرتفع و نیز پیگیری از طریق وزارتخانه به جهت خرید تضمینی محصولات شیلاتی توسط دولت در مواقع کاهش قیمت آبزیان در دست اقدام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول