اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

۱۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان زیر کشت صنوبر رفت/ تولید ۲۵ درصد جوجه یک‌روزه کشور در گیلان

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با اشاره به بازه زمانی طرح زراعت چوب حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح از سال گذشته آغاز و از پنج هزار هکتار هدف‌گذاری شده تاکنون یک‌هزار هکتار زیر کشت رفته و مابقی در آینده‌ای نزدیک زیر کشت می‌رود.

۱۰۰۰ هکتار از اراضی گیلان زیر کشت صنوبر رفت/ تولید ۲۵ درصد جوجه یک‌روزه کشور در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مرتضی مرادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان با بیان اینکه بسیج کشاورزی همواره در حوزه‌های مختلف در کنار کشاورزان بوده است، اظهار کرد: بسیج مهندسی کشاورزی در طول سال انواع همکاری با نهادها و ادارات مرتبط با کشاورزی را داشته و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد. 

وی با اشاره به نقش بسیج کشاورزی در توانمندسازی کشاورزان در جامعه گفت: بسیج کشاورزی بازوهای توانمند و اجرایی در روستاها بوده و یک هزار و ۱۵۰۰ مربی در حوزه کشاورزی در روستاها فعال هستند.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم توجه به طرح همگام با بسیج کشاورزی در گیلان افزود: تمامی خدمات تخصصی در حوزه کشاورزی توسط مهندسان بسیجی در طرح همگام با بسیج کشاورزی و در تمامی نقاط استان گیلان انجام می‌شود. 

مرادی با اشاره به آغاز طرح ۱۰ روزه جهادی با محوریت خدمت‌رسانی به دامداران بیان کرد: دامداران و تولیدکنندگان دام و طیور یکی از اقشار زحمتکش جامعه هستند که در بسیاری از موارد با مشکلاتی در حوزه دامی مواجه هستند لذا در طرح خدمات‌رسانی ۱۰ روزه جهادی با محور خدمت به دامداران و تولیدکنندگان دام و طیور، بسیاری از دغدغه دامداران برطرف خواهد شد. 

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در طرح ۱۰ روزه جهادی خدمات‌رسانی به دامداران گفت: خدمات کلینیک دامپزشکی، واکسیناسیون، برپایی کلاس‌های آموزشی و مقابله با بیماری‌های دام و طیور از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ارائه شده در طرح ۱۰ روزه جهادی خدمات‌رسانی به دامداران است. 

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان طرح حاج قاسم سلیمانی در حوزه زراعت چوب را بسیار موثر دانست و افزود: در استان گیلان یک میلیون متر مکعب چوب زراعی تولید و چهار میلیون متر مکعب کمبود داریم لذا سپاه قدس گیلان اراضی خود برای کشت صنوبر و افزایش تولید زراعت چوب را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

مرادی با اشاره به بازه زمانی طرح زراعت چوب حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: این طرح از سال گذشته آغاز و از پنج هزار هکتار هدف‌گذاری شده تاکنون یک‌هزار هکتار زیر کشت رفته و مابقی در آینده‌ای نزدیک زیر کشت می‌رود.

وی یکی از مشکلات موجود در حوزه معیشت کشاورزی راعدم ارتباط کافی میان کشاورز و دانشمندان حوزه کشاورزی دانست و گفت: با حضور مهندسین بسیجی کشاورزی در روستاها، کشاورزی به سمت اقتصادی و علمی شدن می‌رود که در نتیجه محصولات تولیدی و همچنین کیفیت آن در استان با افزایش مواجه می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان با تاکید بر لزوم به ضایعات بازار میوه و تره‌بار در این استان تصریح کرد: تا زمانی که کشاورزی برای کشاورزان اقتصادی نشود نمی‌توان جلو تغییر کاربری اراضی را گرفت لذا برای افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی ۶ الی هفت شرکت دانش بنیان در حال فعالیت هستند. 

تولید ۶۰۰ تن مرغ گوشتی کشور در گیلان 
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص تولید محصولات کشاورزی در استان گیلان اظهار کرد: طرح مردمی‌سازی یارانه از ۲۱ اردیبهشت شروع شد و از همان تاریخ اقدامات خوبی در حوزه کشاورزی انجام شده است. 

میر حجت علی اکبرنژاد با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در حوزه تولید محصولات گوشتی گفت: استان گیلان با تولید ۶۰۰ تن مرغ گوشتی قطب تولید طیور در کشور است که بخشی از این تولیدات به استان‌های دیگر صادر می‌شود. 

وی از تولید ۲۵ درصد جوجه یک‌روزه کشور در گیلان خبر داد و افزود: رورانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون جوجه یک‌روزه در مرغداری‌های گیلان تولید و در این استان و همچنین استان‌های همجوار ارسال می‌شود. 

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلانن روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن مرغ مازاد در گیلان ذخیره‌سازی و اکنون دو هزار تن مرغ ذخیره شده در گیلان وجود دارد. 

علی اکبر نژاد با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون جوجه یک‌روزه در روستاهای گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته یک‌میلیون جوجه در روستاهای کشور با هدف جلوگیری از معدوم‌سازی و کمک به اقتصاد روستا و  ایجاد اشتغال توزیع شده است. 

توزیع یک میلیون واسکن نیوکاسل در گیلان 
مدیر کل دامپزشکی استان گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه در دامپزشکی خدمات به گونه‌های مختلف انجام می‌شود، اظهار کرد: گروه‌های هدف در دامپزشکی و پرورش دام و طیور اقشار ضعیف جامعه هستند که انواع خدمات‌رسانی به آنان انجام می‌شود. 

سهراب عاقبتی با اشاره به تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی گفت: مقرر شد قرارگاه محرومیت‌زدایی در دامپزشکی به مناسبت هفته جهاد دامپزشکی در کنار بسیج مهندسی کشاورزی باشد تا به رفع بیماری‌های دامی کمک کند. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به نابودی بیماری‌های دامی در استان گیلان بیان کرد: بیماری‌های دامی ممکن است باعث نابودی بسیاری از دام و طیور شود لذا به این منظور یک‌میلیون واکسن نیوکاسل در بین افراد دریافت کننده جوجه یک‌روزه توزیع می‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اهداف تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی جهاد دامپزشکی در این استان افزود: واکسیناسیون طیور، سمپاشی جایگاه دامی، مبارزه با بیماری‌های دامی و همچنین اقتصادی شدن تولید دام و طیور در روستا ازجمله اهداف تشکیل این قرارگاه است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول