اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پروژه فاضلاب شهری لواسانات و رودبارقصران تکمیل می‌شود/ حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در میگون

مشکلات آب وفاضلاب شهرستان شمیرانات با حضور مسؤولان مربوطه بررسی و در این راستا مواردی ازجمله احداث مخزن در تپه سرخه، اجرای خط انتقال آب چاه‌های چناربن به مخازن ذخیره، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در میگون و تکمیل پروژه های آبرسانی روستاها مصوب شد.

پروژه فاضلاب شهری لواسانات و رودبارقصران تکمیل می‌شود/ حفر و تجهیز ۲  حلقه چاه در میگون

به گزارش خبرگزاری فارس از شمیرانات، پیرامون مشکلاتی که مردم شمیرانات در بحث آب شرب، در شهرها و روستاهای این شهرستان داشتند، جلسه ای با حضور رئیس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات، مدیرعامل آبفا شرق استان تهران و نماینده های مردم در شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شد که در راستای حل این مشکلات مصوباتی را داشت.

حمزه صفا رئیس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات در رابطه با مصوبات این جلسه اظهار کرد: مهم ترین موضوعات مورد پیگیری، تکمیل منبع آب روستای کند در بخش لواسانات و پیگیری چاه آب شرب روستای راحت‌آباد و مورد بعدی بحث به روزرسانی و تعویض لوله های آب فرسوده روستای کند علیا و کند سفلی بود که مدیران مربوطه وعده کردند تا به زودی افتتاح و قابل بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: درخصوص بحث تکمیل فاضلاب شهری در ۲ بخش لواسانات و رودبارقصران به ویژه شهر فشم که ۸۵ درصد این پروژه انجام شده است، قرار بر تشکیل جلسه ای با حضور شورای شهر و شهرداری فشم به دعوت از آبفا استان تهران شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان شمیرانات افزود: ما اعتراضات زیادی از سوی مردم در رابطه با کیفیت آب لواسان داشته‌ایم و این اعتراضات را به مسئولین آبفا منعکس کردیم و گزارشی که در این رابطه مطرح شد این بود که میزان برداشت آب از چاه ها یک سوم نسبت به سال های گذشته شده است که این اداره بودجه ای را برای حفر چاه جدید در شهر لواسان اختصاص داده است.

صفا تصریح کرد: جدا از مشکلات فاضلاب و آب شرب در این منطقه شاهد مشکلاتی در بحث ساخت‌وساز و صدور مجوزها در شهر و روستاهای شهرستان هستیم و بعضا از سوی ادارات محیط‌زیست و امورآب‌منطقه‌ای و بنیاد مسکن و شهرداری ها در سه شهر این شهرستان، بخشنامه هایی از سوی ادارات فرادستی برایشان ارسال شده است که متاسفانه طرح های هادی روستایی، شهری و طرح های تفصیلی و طرح جامع را تحت الشعاع قرار داده و عملا قابلیت اجرایی شدن این طرح ها را از کار انداخته است.

تکمیل پروژه های آبرسانی در روستاهای شمیرانات

رحمت‌الله محمدی مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران نیز در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شمیرانات اظهار کرد: اولین جلسه رسیدگی به مسائل و موارد مرتبط با حوزه فعالیتهای شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران به دعوت ریاست شورای شهرستان شمیرانات در سال جاری با حضور اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای بخش های لواسانات و رودبارقصران برگزار و پیرامون وضعیت کمیت و کیفیت آب شرب شهرها و روستاها و لزوم ایجاد تأسیسات فاضلاب در آن بحث و بررسی شد.

وی گفت: ابتدا لزوم تکمیل الباقی پروژه های فاضلاب شهرهای رودبارقصران و لواسان از سوی ریاست شورای شهرستان مطرح و نظر به اینکه ایجاد و تکمیل تأسیسات فاضلاب شهرهای یاد شده از اهمیت بالایی برخوردار است چند بند در صورتجلسه مقرر شد.

مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران با بیان اینکه یک نشست تخصصی در روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۳۱ با حضور عوامل مرتبط تشکیل می شود، گفت: کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش بر اساس دستورالعملهای مورد عمل در شرکتها به صورت مستمر پایش شد که آب شرب شهرها و روستاها هیچگونه مشکلی ندارد و حتی در روستاهای غیر تحویلی نیز به لحاظ اهمیت موضوع درصورت لزوم کمک ها و مساعدت های الزام برای کنترل کیفیت وگندزدایی صورت می پذیرد.

محمدی افزود: موضوع تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله تکمیل مخزن ۷۰۰ مترمکعبی کند علیا مطرح و مقرر شد تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۱۵ فعالیتهای باقی مانده تکمیل و وارد مدار بهره برداری شود و همچنین اصلاح شبکه های توزیع آب در روستاهای اولویت دار از هفته جاری شروع گردد و همچنین مقرر شد عملیات اجرایی حفر چاه در روستای راحت آباد حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۴/۱۰ شروع شود.

وی با اشاره به کاهش نزولات جوی و خشکسالی بی سابقه در سال جاری، بر لزوم مدیریت مصرف و استفاده بهینه از آب شرب تأکید کرد و گفت: برنامه هایی نیز در بخشهای لواسان و رودبارقصران اجرا می شود.

مدیرعامل شرکت آبفای شرق استان تهران بیان کرد: احداث مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی شهر لواسان در تپه سرخه که پیمانکار مربوطه انتخاب شده و تکمیل این پروژه مستلزم تأمین و تخصیص مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع عمومی دولت می باشد.

محمدی ادامه داد: اجرای خط انتقال آب چاه‌های چناربن به مخازن ذخیره بطول ۴ کیلومتر به قطر ۳۰۰ میلیمتر از جنس چدن داکتیلکه پیمانکار مربوطه انتخاب شده است.

وی تصریح کرد: حفر یک حلقه چاه در لواسان و حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه در میگون که پروژه بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تکمیل خط انتقال آب شهر فشم از همهن با مشارکت شهرداری و تکمیل پروژه های آبرسانی در روستاهای تحت پوشش از دیگر مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول