اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واکنش تاجیکستان به درگیری و تنش مرزی با قرقیزستان

وزارت امور خارجه تاجیکستان با صدور بیانیه‌ای، اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان قرقیز علیه این کشور را محکوم کرد.

واکنش تاجیکستان به درگیری و تنش مرزی با قرقیزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، وزارت امور خارجه تاجیکستان با انتشار بیانیه‌ای مرزبانان قرقیزستان را محکوم به اقدامات تجاوزکارانه غیر قابل توجیه علیه این کشور کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه تاجیکستان آمده است: در 14 ژوئن سال جاری در حوزه مسئولیت پاسگاه مرزی «کِخ» واقع در روستای «واروخ» شهر «اسفره» درگیری مسلحانه رخ داد. به ویژه، در ساعت 6:00 صبح به وقت محلی، پاسگاه مرزی فوق با استفاده از سلاح‌های گروهی و خمپاره مورد  حمله نظامیان قرقیزستان قرار گرفت.

بر اثر این اقدام تجاوزکارانه فرمانده پاسگاه مرزی «کِخ» مجروح و به بیمارستان روستای واروخ منتقل شد که وضعیت وی وخیم ارزیابی می‌شود.

در نتیجه مذاکرات فوری بین نمایندگان مرزبانی دو طرف که به ابتکار جانب تاجیک صورت گرفت، در ساعت 7:30 دقیقه به وقت محلی، آتش‌بس حاصل شد.

با توجه به موارد فوق، تاجیکستان با تاسف متذکر می‌شود که این گونه اقدامات تحریک‌آمیز قرقیزستان علیه طرف تاجیک به طور سیستماتیک صورت می‌گیرد. این اقدامات غیرقانونی تنها وضعیت مرزی را پیچیده‌ کرده و مانع حفظ فضای دوستی و حسن تفاهم و همجواری می‌شود.

در این بیانیه، همچنین طرف تاجیکستان اقدامات تحریک‌آمیز نظامیان قرقیزستان را محکوم کرده و خواستار اتخاذ تدابیر فوری «بیشکک» برای جلوگیری از تکرار آن در آینده شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول