اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی با رصد تراکنش‌های مشکوک شناسایی می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: شفافیت مالیاتی رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی به کشف فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی منجر می‌شود و افراد بیشتری زیر چتر نظام مالیاتی کشور قرار می‌گیرند.

فعالیت‌های اقتصادی زیرزمینی با رصد تراکنش‌های مشکوک شناسایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در اولین جلسه رسیدگی به تراکنش‌های بانکی در سال 1401، بررسی تراکنش‌های بانکی را مهم‌ترین عامل در جهت شفاف‌سازی مبادلات اقتصادی و مطالبه عادلانه مالیات عنوان و اظهار کرد: رصد تراکنش‌های بانکی می‌تواند اطلاعات لازم برای تعیین دقیق و درست مالیات را در اختیار نظام مالیاتی قرار دهد.

وی گفت: رصد تراکنش‌ها نقش مهمی در شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی برقراری عدالت مالیاتی خواهد داشت و تشخیص صحیح مالیات بر اساس شواهد و قرائن، رضایت‌مندی مؤدیان و کاهش فرار مالیاتی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان تصریح کرد: وصول همراه با اصول مالیات و تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی کشور همواره سرلوحه کار اداره کل امور مالیاتی استان سمنان بوده و در این راستا، رسیدگی به تراکنش‌های بانکی می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد و موجب عدالت مالیاتی می‌شود.

انوری خاطرنشان کرد: شفافیت مالیاتی رسیدگی به تراکنش‌های مشکوک بانکی هم منجر به کشف هرگونه فعالیت زیرزمینی اقتصادی می‌شود و افراد بیشتری زیر چتر نظام مالیاتی کشور قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق و مدون در جهت دریافت معوقات مالیاتی در سال 1401 گفت: دریافت معوقات مالیاتی بر اساس برنامه‌ریزی پیش‌بینی‌شده و اجرای عدالت مالیاتی یکی از اولویت‌های اداره کل امور مالیاتی سمنان است.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: همه کارکنان امور مالیاتی در استان با جدیت و با استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت تحقق برنامه‌های راهبری ابلاغ‌شده بر اساس برنامه زمان‌بندی اقدام می‌کنند.

انوری با اشاره به تلاش در جهت بهبود و رفع نواقص بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تلاش، کوشش، همگرایی و مدیریت پرسنل باتجربه و متخصص در این اداره کل امور مالیاتی استان سمنان شاهد تحقق درآمدهای مالیاتی در استان خواهیم بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان با اشاره به تشکیل کمیته ویژه تراکنش‌های بانکی و برگزاری جلسات مدون در جهت رسیدگی به تراکنش‌های بانکی مشکوک عنوان کرد: در سال گذشته، 15 جلسه پیرامون موضوع مذکور تشکیل شده که بر این اساس در حال تکمیل بانک‌های اطلاعاتی لازم در جهت پیشگیری از هرگونه فرار مالیاتی و شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی هستیم.

انوری با اشاره به وصول مالیات بر پایه عدالت و انصاف بر لزوم توسعه ظرفیت‌ها و پایه‌های مالیاتی، شناسایی مؤدیان جدید، مبارزه با فرار مالیاتی، واحدیابی‌های مؤثر و مبارزه جدی و مقابله با سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی تأکید کرد.

وی، ضمن قدردانی از کلیه پرسنل اداره کل به خاطر تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی عنوان کرد: پرسنل خدوم زحمتکش اداره کل امور مالیاتی استان سمنان همواره در جهت تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی گام برداشته و ضمن رعایت انصاف و عدالت مالیاتی در جهت وصول حقوق حقه دولت گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/74002/م/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول