اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گسترش عفاف و حجاب نیازمند ابتکار است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات و ابتکارات جدید برای تاثیرگذاری در جامعه است.

گسترش عفاف و حجاب نیازمند ابتکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان کامرانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جلسه قرارگاه استانی عفاف و حجاب اظهار داشت: با توجه به جایگاه عفاف و حجاب در حفظ سلامت جامعه این مهم مورد تاکید ویژه دین مبین اسلام است.

وی افزود: عفاف و حجاب سد مستحکمی است که از آحاد جامعه به ویژه نهاد خانواده در برابر انواع آسیب‌ها محافظت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اهمیت مقوله حجاب و عفاف، قرارگاه کشوری برای صیانت از این فرهنگ غنی دینی با حضور مسوولان ارشد کشوری تشکیل شده است.

کامرانی ادامه داد: به منظور گسترش فرهنگ عفاف و حجاب قرارگاه استانی عفاف و حجاب نیز با حضور مسوولان ارشد حاکمیتی شکل گرفته است.

وی گفت: قرارگاه استانی و شهرستانی عفاف و حجاب مسئولیت برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی را در زمینه گسترش فرهنگ غنی عفاف و حجاب بر عهده دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: هماهنگی و هم افزایی و همفکری دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های حاکمیتی نقش بسزایی در تحقق اهداف قرارگاه عفاف و حجاب دارد.

کامرانی با اشاره به اهمیت آسیب شناسی علل کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه، تصریح کرد: آسیب شناسی علل کم رنگ شدن عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات پژوهشی است که ضروری است دستگاه‌های اجرایی ذیربط از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه جهت انجام مطالعات علمی در این بخش برای ارائه راهکارهای عملیاتی بهره گیرند.

وی تصریح کرد: در دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز درمانی به دلیل وجود دستورالعمل‌های پوشش و عفاف و حجاب  با کمترین مشکلات در زمینه عفاف و حجاب مواجه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: صیانت از فرهنگ عفاف و حجاب در اماکن عمومی، گردشگری و تفریحی نیازمند اهتمام ویژه است.

وی گفت: گسترش عفاف و حجاب با اقدامات سلبی به اهداف خود نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی، گفتمان‌سازی و اعتمادسازی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: از ظرفیت صدا و سیما، فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به دلیل تاثیرگذاری و نفوذ در بین آحاد جامعه برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بهره گرفته شود.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی اقدامات و ابتکارات خود را در زمینه صیانت از عفاف و حجاب به دبیرخانه قرارگاه استانی منعکس کنند تا به قرارگاه مرکزی اعلام شود.

کامرانی افزود: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات و ابتکارات جدید برای تاثیرگذاری در جامعه است.

انتهای پیام/۸۸۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول