اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی در دانشگاه ارومیه افتتاح شد

رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افتتاح اداره کنسولی دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه خبر داد.

اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی در دانشگاه ارومیه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ارومیه رحیمی رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان غربی اظهار داشت: تقویت و توسعه دیپلماسی علمی یکی از مهمترین سیاست‌های نظام آموزش عالی کشور است و بر همین اساس توانسته ایم در یک سال گذشته تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه های کشور را از ۵۷ هزار نفر به یکصد و هفت هزار نفر افزایش دهیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی زیرساخت‌ها برای جذب دانشجوی خارجی فراهم نیست و در تلاشیم با تکمیل این فرآیند و تامین زیرساخت‌ها از جمله ارتباط سامانه‌ای با دستگاه‌های مختلف سرعت را افزایش و موانع احتمالی را کاهش دهیم.

علیجانپور رئیس دانشگاه ارومیه نیز در این آئین تبادل دانشجو را یکی از مهمترین مصادیق دیپلماسی علمی دانست و گفت: آذربایجان‌غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و داشتن مراکز دانشگاهی قابل توجه می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان خارجی باشد و در همین راستا می‌بایست زیرساخت‌های لازم تقویت شود.

در این جلسه تعدادی از حاضرین در خصوص راه کارهای تقویت جذب دانشجو مطالبی بیان نمودند.

در پایان این آئین آقای سیروس محمدی به عنوان رئیس اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی از طرف دکتر داداش پور معاون وزیر و رییس سازمان امور دانشجویان منصوب و حکم خود را دریافت نمود.

همچنین بعد از آیین افتتاح دکتر رحیمی از بخش های مختلف اداره امور کنسکولی و همچنین امکانات رفاهی و آموزشی دانشگاه بازدید نمود. 

خاطرنشان می‌شود اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی و سامانه پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه با حضور دکتر رحیمی رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیجانپور رییس دانشگاه ارومیه افتتاح شد .

این اداره با هدف ساماندهی به جذب، امور اقامتی و تجمیع امور اداری مرتبط با دانشجویان خارجی راه اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این مجموعه، جذب دانشجوی خارجی در آذربایجان‌غربی پرشتاب‌تر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول