اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزارت دفاع روسیه: ۳۵۰ ملی‌گرای اوکراینی از پای درآمدند+فیلم

وزارت دفاع روسیه با اشاره به تلفات نظامیان اوکراینی در نبرد با نیروهای روس طی یک روز گذشته، اعلام کرد بیش از ۱۶۰ منطقه تجمع ارتش اوکراین در عملیات هوایی و موشکی هدف قرار گرفتند.

وزارت دفاع روسیه: ۳۵۰ ملی‌گرای اوکراینی از پای درآمدند+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تشدید درگیری‌های بین نیروهای روس و اوکراینی در منطقه سیوِرودونتسک و تلاش روسیه برای عبور از رودخانه مهم منطقه، مسکو نیز آمار جدیدی از خسارات و تلفات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت که طی عملیات ویژه در منطقه دونباس، نیروی هوایی تاکتیکی روسیه بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی، ۶ موشک‌انداز گراد را منهدم کرد.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف در نشست خبری روزانه توضیح داد: «هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی و نیروی زمینی، ۱۶۴ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد. در نتیجه حملات هوایی بیش از ۳۵۰ ملی‌گرا، سه پست فرماندهی، ۱۳ تانک و سایر خودروهای زرهی رزمی، شش سامانه موشک‌انداز چندگانه، ۱۴ قبضه توپ صحرایی و ۲۲ خودروی ویژه نظامی نابود شدند».

وی با اشاره به سرنگونی یک فروند سوخو-۲۵ اوکراینی، اظهار داشت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در یک روز گذشته یک جنگنده سوخو-۲۵ و هشت فروند پهپاد اوکراینی را در خارکیف سرنگون کردند».

 

 

بر اساس این گزارش، این مقام نظامی روس همچنین خبر داد که نیروهای مسلح روسیه یک انبار تسلیحات اعطایی غرب به کی‌یف را با موشک منهدم کردند.

ریانوستی در خبر دیگری به نقل از کُناشنکوف نوشت: «موشک‌های دوربرد دریاپایه کالیبر در نزدیکی روستای چورتکیف، منطقه ترنوپیل، انبار بزرگی از سامانه‌های موشکی ضد تانک را که از ایالات متحده و کشورهای اروپایی به رژیم کی‌یف تحویل داده شده بود، منهدم کردند».

وی در پایان خبر داد که از زمان آغاز عملیات در منطقه دونباس، نیروهای مسلح روسیه ۲۰۱ فروند جنگنده، ۱۳۰ بالگرد، ۱۱۸۸ پهپاد، ۳۳۸ سامانه موشکی ضدهوایی، ۳۵۱۴ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی، ۵۰۸ موشک انداز چندگانه، ۱۸۷۰ قبضه توپخانه صحرایی و همچنین ۳۵۷۰ دستگاه خودروی ویژه نظامی را منهدم کردند.

روز گذشته وزارت دفاع انگلیس با بیان اینکه ۹۰ کیلومتر از خط مقدم نبرد بین نیروهای روس و اوکراینی در غرب رودخانه «سیوِرسکی دونتس» قرار دارد، گفت عبور روس‌ها از این رودخانه مهمترین عامل تعیین‌کننده است. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/م/ ت 660

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول