اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

علت افزایش قیمت شن و ماسه در بوشهر اعلام شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: تعیین نرخ‌های جدید انواع شن و ماسه از سوی انجمن صنفی کارفرمایی صنایع و معادن استان به منظور افزایش کیفیت محصول و تامین بخشی از هزینه‌های فرایند تولید انجام شده است.

علت افزایش قیمت شن و ماسه در بوشهر اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مهدی صفوی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نرخ‌های جدید تنها مربوط به تولید کالاهای منطبق با شرایط استاندارد بوده و به هیچ وجه کالاهای غیر استاندارد را شامل نمی‌شود، و نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت محصولات واحدهای تولیدی شن و ماسه با همکاری سایر دستگاه‌های مرتبط از قبیل اداره کل استاندارد به منظور برخورد با تخلفات احتمالی با جدیت در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: پیگیری مسائل و مشکلات صنایع معدنی از جمله واحدهای شن و ماسه از ابتدای سالجاری تا کنون به منظور استمرار فعالیت و افزایش تولید از طریق جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور مسئولین دستگاه‌های اجرایی مورد دستور کار جدی قرار داشته است.

وی با اشاره به دستورالعمل نرخ گذاری کالا و خدمات صنفی که دسته بندی آن در ۳ گروه کالایی است اعلام کرد: شن و ماسه مشمول گروه سوم اولویت‌های نرخگذاری بوده و مشمول نرخ گذاری دستوری نیستند و همچنین نرخ این قبیل کالاها بر اساس ضوابط هیات تعیین و تصویب قیمت‌ها توسط بخش تولیدی تعیین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنایع معادن وتولیدکنندگان شن وماسه استان بوشهر اظهار داشت: باتوجه به سقف تعرفه سال‌های قبل که در مقایسه با سایر استان‌ها کمتر اعمال می‌شد انجمن صنفی نسبت به تهیه آنالیز تولید اقدام کرد و چون هزینه‌های تولید براساس تورم موجود افزایش داشت لذا آنالیز پیشنهادی بر اساس افزایش‌های بازار تنظیم و مراتب جهت هماهنگی به حوزه‌های مرتبط با تنظیم بازار ارسال شود.

حسین دهار بیان کرد: تعرفه فروش مصالح شن و ماسه در استان بوشهر از قیمت فروش استان فارس و استان‌های همجوار کمتر است و مقرر شده است در آینده نسبت به برابری تعرفه با سایر استان‌ها اقدام شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت نهایی در آخرین نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی مورد تصویب قرار گرفت در نتیجه افزایش قیمت قبلی کم لن یکن اعلام شد و تعرفه نهایی به همه واحدهای تولیدی و معاونت محترم امور عمرانی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان و دفتر فنی استانداری و همه فرمانداری‌های شهرستان‌های تابعه ارسال شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول