اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

هنرمند فالووری کیست؟

عده ای با جذب فالوور و گاهی بنام هنرمند وارد فضای سینما می‌شوند و متاسفانه با رفتار های غیر حرفه ای کار هنرمندان اصیل و باسابقه ایرانی را زیر سوال می برند.

هنرمند فالووری کیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افرادی که از هنر سینما بهره چندانی نبرده‌اند، با جذب فالوور و بنام هنرمند وارد فضای مجازی می‌شوند و کلاسهای آموزشی بازیگری راه می‌اندازند و همین افراد با استفاده از فضاهای مجازی،  فرصتی برای کسب درآمد بدون دفتر، بدون هزینه‌های جانبی، بدون دوندگی برای اخذ مجوز و حتی بدون داشتن سرمایه اولیه را برای خود فراهم کرده اند.

این افراد رزومه‌ی چندانی نداشته و آشنایی کمی با هنر بازیگری دارند. گاه فقط توانستند با چند هنرمند عکس بیاندازند، از این فضا استفاده کرده و کلاسهای مجازی بازیگری تشکیل دهند.

در این رابطه علیرضا طحان زاده تهیه کننده مشهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: هنر اصیل و فاخر سینما در فضای مجازی مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفته و عده ای وارد کار شده اند که تجربه کارگردانی و فیلمسازی ندارند اما با جذب فالوورهای بیشتر ادعای کارگردانی می کنند و از این طریق جوانان علاقمند را به این عرصه کشانده و صاحب درآمدهای زیادی می شوند.

این هنرمند بیان کرد: زنده نگه داشتن هنر اصیل سینما در ایران نیازمند فرهنگ‌سازی است و نیاز به کارگردانان کار بلد وجهادی دارد نه به عده ای که به نام هنرمندان فالووری مشهورند وجایگاهی در سینما حرفه ای ایران ندارند.

طحان زاده خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد برگزاری کلاس در رشته های مختلف سینما از همین هنرمندان فالوری  در فضای مجازی هستیم که باعث میشود هنرمندان ارزشمند و حرفه ای کم کم از صحنه خارج شوند.

وی با بیان اینکه ما هنرمندان اصیل و با تجربه ای داریم که کارهای آنها بسیار ارزشمند و مورد پسند عموم مردم است؛ اما عده ای با جذب فالوور و گاهی با پرداختن پول بنام هنرمند وارد فضای سینما می‌شوند، و متاسفانه با رفتار های غیر حرفه ای کار هنرمندان اصیل و باسابقه ایرانی را زیر سوال می برند.

تهیه کننده آثار اجتماعی اظهار کرد: کارگردانان با اصالت ما باید در برابر اتفاقات جامعه در صف اول حضور یابند و اجازه ندهند که افرادی بنام هنرمندان فالووری با آبروی هنر وسینما بازی کنند.

طحان زاده ادامه داد: برای حفظ هنر سینما و جلوگیری از رشد افرادی که از نام هنرمند استفاده می‌کنند، نیازمند نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم تا افرادی که سود جو هستند و در جامعه هنر جایگاهی ندارند نتوانند از طریق جذب فالوور، خود را مطرح کرده و وارد سینما شوند.

وی همچنین با انتقاد از فیلم عنکبوت مقدس بیان کرد: به نظرم جشنواره کن با انتخاب این فیلم اعتبار خود را از دست داد و نیت گردانندگان این جشنواره را برای هنرمندان و هنردوستان آزاده دنیا فاش کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول