اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بروکراسی پیچیده در مسیر تولید/ راه اندازی واحد تولیدی ۲ سال زمان نیاز دارد

استاندار تهران گفت: یک مجموعه تولیدی در آغاز به کار باید از ۱۶ دستگاه مربوطه استعلام بگیرد که طی کردن این مراحل، نزدیک به ۲ سال زمان نیاز دارد و مسیر تولیدکنندگان را سخت می‌کند.

بروکراسی پیچیده در مسیر تولید/ راه اندازی واحد تولیدی ۲ سال زمان نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، محسن منصوری استاندار تهران صبح امروز در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان تهران ضمن تقدیر از زحمات کشاورزان با اشاره به قوانین موجود در مسیر تولید اظهار کرد: مسیر قانونی راه اندازی واحدهای تولیدی به قدری طولانی است که با ایجاد موانع مختلف، مسیر را برای تولیدکنندگان دشوار می کند.

وی با اشاره به اینکه یک مجموعه تولیدی در آغاز به کار باید از ۱۶ دستگاه مربوطه استعلام بگیرد، گفت: استعلام گرفتن از دستگاه‌های مختلف جهت تولید نزدیک به ۲ سال زمان نیاز دارد و با قواعد و بروکراسی پیچیده، مسیر کسب روزی حلال را سخت کرده است.

استاندار تهران در ادامه با اشاره به قدمت ۷۰ ساله برخی قوانین افزود: گاهی برخی از قواعد و قوانین فرسوده است و در این راستا طی هفته گذشته بخشی از این قواعد اصلاح شد و دولت نیز بخشی از اصلاحات را آغاز کرده و تغییر مسیر یارانه ها و مردمی سازی یارانه‌ها اجرایی شده است.

منصوری با بیان اینکه باید الگوهای موفق در تمامی زمینه‌ها شناسایی و در میان جامعه تکثیر و ترویج شود و از ظرفیت ترویج و آموزش برای همه گیری این موفقیت‌ها استفاده شود ادامه داد: در استان تهران باید در زمینه الگوسازی اقدام کنیم زیرا استان تهران الگوساز است و امکان ترویج و تکثیر مفاهیم کاربردی آن در کلیه مناطق کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمینه شرکت‌های دانش بنیان بیشترین سهم را داریم و اساساً ۷۰ درصد اقتصاد کشور در استان تهران قرار دارد که ظرفیت قابل توجهی است.

استاندار تهران با تأکید بر اینکه توسعه با مدل غیر علمی مدنظر نیست افزود: محدودیت‌هایی نیز در زمینه کشاورزان وجود دارد و به دلیل محدودیت منابع آب در بهار امسال و تابستان پیش رو حق آبه قطعی بسیاری از کشاورزان تحقق نیافت زیرا که منابع کافی در اختیار نداریم لذا باید با اعمال تغییراتی وارد فاز جدیدی از تولید بر اساس دانش و ظرفیت روز شویم.

منصوری با تأکید بر لزوم کمک به تولیدکنندگان خاطرنشان کرد: ترویج کشت‌های گلخانه‌ای را در استان تهران شاهد هستیم که بهره وری را افزایش و مصرف آب را کاهش داده است لذا باید تلاش کنیم تا تمامی ظرفیت را در ترویج این اقدام به کار گیریم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول